Gå til innhold

Så skuffa over svigmor:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sier støtt at jeg må bare si fra om jeg trenger pass, hjelp osv med babyen...

Jeg er ikke av den typen som liker å spørre om hjelp. Liker å klare meg selv, vil ikke være avhengig av andre...

Er for det meste alene med babyen, pappaen er kun hjemme om helgene...

Så tilbake til svigermor, hun er hjemmeværende, tilbringer meste av dagene på kafe, kjøpesenter eller hjemme. Den eneste jenta som bor igjen hjemme er 11år. Så hun er ikke overlastet med arbeid for å si det slik.

Før jul spurte jeg fint om hun kunne passe babyen i en times tid sånn at jeg fikk kjøpt unna julegavene i en fei, slitsomt med en baby på en mnd..men nei det kunne hun ikke. Greit nok, alle har det travel før jul.

Vi skulle flytte i en annen leilighet i februar..Da sa hun igjen at jeg bare måtte si fra om jeg trengte hjelp til pakking,flytting,pass og vasking, hun følte at hun hadde dårlig samvittighet pga at sambo jobbet så mye nå når jeg VIRKELIG trengte han hjemme(han jobber med faren). Jeg spurte henne om hun ville hjelpe å kjøre flyttelass,men da var det noe i veien igjen(hun sier aldri hva hun skal, bare at det ikke passer).

Senere ringte sambo henne og spurte om hun kunne passe henne slik at jeg fikk vasket ferdig siste rest. ENDELIG da kunne hun,men det gikk en liten time så ringte hun..."HUN SKRIIIKER!!!hva skal jeg gjøre". Hadde melk på flaske, så jeg ba henne gi henne den..Hun har jo 5unger fra 25-11år, så hun burde jo ha litt greie på unger. Sa også da jeg leverte henne at om hun blir veldig urolig er det bare å gi henne flasken...men hun skal ringe å høre om alt før hun gjør noe, nesten så hun rnger å spør om å få skifte bleie....

Spurte henne om hjelp igjen i dag...men da skulle hun få besøk av moren sin, altså oldemoren til min baby, hun er kjempe sprek kun 70år og de møtes snart hver dag..så tror ikke hun hadde hatt noe imot at babyen var der mens jeg fikk gjort det jeg skulle..(hadde tenkt meg til frisør for 1gang siden august. bestilt timen for lenge siden,trodde sambo skulle være hjemme,men han måtte jobbe)

Det jeg er lei av er folk som liksom skal være så hjelpsom,men når det kommer til stykke bare gir tomme løfter og lovnader...

SKAL ALDRI BE HENNE OM HJELP MER!!!!

min mor som jobber snart døgnet rundt, stiller opp uansett nesten. Om det ikke passer,tar hun med seg babyen på jobb(gikk bedre før da hun sov mere).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og nei....

Jeg har ikke noen gode råd eller glupe kommentarer, men vil bare si at jeg føler veldig med deg. Noen mennesker har vansker med å sette seg inn i andres situasjon, og tenker rett og slett ikke over hva de sier eller gjør. Det å tilby seg å hjelpe nesten som en slags høflighetsfrase, er fryktelig vanskelig å forholde seg til i det virkelige livet. Håper hun kan være mer til hjelp fremover, kanskje med en diplomatisk prat fra deg eller sambo? Lykke til, iallefall!!!

Skrevet

Skjønner at du er skuffet, hadde jeg vært også. Men det kan forhåpentligvis bedre seg når barnet blir eldre. Hun virker litt usikker med en slik liten baby, kanskje det er noe i det. Også vil hun ikke helt innrømme det (forståelig nok).

Være litt tålmodig, ikke bli så skuffet og såret, men prøv å tenk at det blir bedre. Se det fra hennes side også. Jeg hadde vært redd jeg også. he he.

Men hun burde jo så absolutt ikke sagt hun skal passe hvis hun ikke mener det da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...