strekkmerketrollet Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Vi er invitert til 40års-lag på fredag.. blir sikkert et bra kalas! Jeg har gledd meg lenge til å få vere med på fest.. MEN.. eneste måten å få barnevakt på, ser ut til å bli overnatting hos besteforeldrene.. (mine svigers). JEG ER SKEPTISK! normalt? Alså... de bor jo bare 200meter bortafor oss.. men jeg er ikke så keen på å overlate henne alene uten mamma å pappa en hel natt! Å i ukjent seng! (kansje en mulighet å rett å slett sende m de grindsenga hennes??) Tenker åsså på; hun er jo vant med å se ansiktet til mamma'n eller pappa'n om morgonen! uff.... Hun sover hele natten (10timer) uten at hun våkner.. Og hun er 4mnd. Er det for tidlig? eller er det like greit å venne babyen til det tidlig? Jeg har jo kjempe lysst på party.....meeeen....... gjør jo ingenting som kan bli traumatisk for henne (eller meg for den saks skyld). Hun ser jo besteforeldrene sine nestren hver dag... synes dette er et vanskelig valg... hva synes dere??
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Det går nok heeeeeeeeelt fint!! Og IKKE ta med sengen.hehe. Ta nå det første steget. Det er værst for deg. God fest!!
Trollemor og snuppa! Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Tror ikke det blir så veldig traumatisk for noen jeg.. Det er mest gruing og spenning i forkant. Når du først kommer deg ut så tror jeg du kommer til å synes det er deilig! Ungen lider jo ikke noen nød! Hun har vel sett besteforeldrene sine en del, og det er jo perfekt å prøve seg med barnevakt med såpass trygge omgivelser. Ellers; Du kunne ikke fått svigers til å komme til dere da? Tar hun flaske eller får hun bare pupp? Det går jo an å reise på fest uten å drikke så mye... ) Da har du jo muligheten til å reise hjem hvis det skulle oppstå noen problemer.. Barna har vel også godt av å bli vant med at andre passer etter hvert.. Jeg trenger i hvert fall frihet til å lufte meg litt av og til selv om det virker som om også en del ikke har det behovet!
Trollemor og snuppa! Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Forresten; Vi pleier å ta med reiseseng til snupps når vi er ute og farter eller hun er på overnatting borte. Da får hun med seg egen madrass, dyne og lita pute, pluss kosedyret sitt.. Da er hun liksom litt i vandte omgivelser.. )
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Det tror jeg nok skal gå helt fint. Hvis svigers bor så nærme er hun sikkert vant til å se dem? Jeg tror nesten det er lettere nå enn om et par-tre måneder, for da er de mere skeptiske. Jeg har ennå ikke hatt jenta mi på overnatting borte uten meg eller mannen min (8 mnd), og jeg skulle nesten ønske jeg hadde gjørt det før. Skal sende henne til foreldrene mine snart, for de kjenner hun godt, og jeg tror både hun og vi har godt av det. Lykke til, og kos dere!
strekkmerketrollet Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2006 Hun får mme. Grunnen til at hun må overnatte, er at svigers må legge seg tidlig p.g.a jobb og trenger å sove ut, og derfor kan de ikke sitte her halve natten......
rødt&blått Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Kan hun ikke bare sove i bagen til vogna da? Hun sover vel der på dagtid? -Det har jeg gjort med snuppa ihvertfall. Veldig greit det! Kan ikke du/dere sove hos svigers også da? -Så kan de bare sove selvom dere kommer på natta, og barnet våkner til både besteforeldre og dere! Du gjør et større problem ut av det enn det det er! -Dette går såå bra atte. Og ja -det er DEG det er værst for..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå