Gå til innhold

Juni: Vi har vært på sykehuset med vesla i natt..

Anbefalte innlegg

Hun var kjempeforkjøla i går. Hadde litt hoste på formiddagen, men formen var fin så jeg sendte henne i barnehagen. Da kl var 13.15 fikk jeg telefon fra barnehagen om at vesla ikke var noe særlig i form, så jeg hentet henne med en gang. Det var mye surkling i lungene hennes, og hun jobbet mye med å få pustet. Vi fikk time på legevakta kl 17, og han sendte oss rett til sykehuset. Der ble hun undersøkt. Blodprøver, snørrprøver, lungeprøver og en gjeng med andre prøver.

Det som feilte henne var et virus, og en kjempeforkjølelse som utløste "astmaanfall". Det er astma i familien så hun har annlegg for det. Hun fikk pustemaskin annenhver time i løpet av natten, og det var forferdelig å være vitne til. Hun var livredd denne maska, og det er ikke rart det når det er det hun blir vekket av. Måtte holde henne fast i armer og ben.

Hun ble raskt bedre av pustemaskinen, og vi ble skrevet ut i i dag. Hun må gå på ventolin i et par uker, så jeg håper hun blir bedre av det.

Men en ting som jeg ikke visste, var at det er sammenheng mellom eksem og astma. Andrea har bestandig hatt dårlig hud, med ofte hissig røde flammer under knæra og i armgropa, og i valkene hennes. Jeg har smurt en stund nå med spenol, og det har hjolpet mye. Men at det har en sammenheng med astma, visste jeg overhodet ikke.

Nå ligger hun og sover søtt i sin egen seng, og der skal hun få lov til å ligge i hele natt uten at noen kommer og vekker henne med en sånn skummel pustemaskin.

Klemmer fra

Fortsetter under...

Stakkars liten! Det var godt dere ikke trengte å bli på sykehus lenger.

Gutten min var også forkjølet og måtte på legevakten på sin bursdag for å puste i maske. Han hadde også et "astmaanfall". Heldigvis hjalp den første inhalasjonen så godt at vi kunne dra hjem. Han har fått Ventoline i 5 dager men nå har vi kuttet den ut.

Legen vår tror ikke han har astma. Han sa det går en kraftig førkjølelse i landet nå og spesiellt mangen barn har hatt problemer med pusten.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...