Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Har så dårlig samvittighet..eller..synes så synd på gullet mitt. Hun er hard i magen og når hun trykte ut en bæsj i sted så var det blod i bleia.. hun gråt ikke mens hun trykte den ut. Har stappet i henne litt sviskepure nå. Stakkars gullet mitt Hvordan skal avføringen egentlig være når de begynner med fast føde da? Hun får masse mm også.. Hvor mye sviskesaft kan jeg gi henne?
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 huff da.. høres ikke bra ut.. min sønn sin avføring er noe lunde den samme, bare litt fastere.. før var det helt flytendes nesten, no er det hmmm, potetmos hihi
Pittamitta Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 litt sukkervann i ny og ne hjelper når fast føde introduseres...vondt å se de små "slite" slik med bæsjen :-(
ostekaka Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 blod i avføringa er noe en alltid skal kontakte lege om. ser du det er en rift i huden og du er sikker på at det er der blodet kommer fra, så kan du kanskje ta det med ro. men visst ikke eller om det skjer igjen ville jeg pakket bleia og gått til lege. akkurat hvor mye det haster vet jeg ikke, men ville hørt med legevakten om det er utenfor vanlige åpningstider, hva som er det riktige å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Er ganske sikker på at det ikke var blod i avføringen. Avføringen var en brungrønn? klump. Blodet lå liksom utenfor endetarmåpningen. Hun har bæsjet etter dette også og da var det ingenting. Ser ingen rift i åpningen heller egentlig. Nå ble jeg litt redd her..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 På voksne er det slik at man bør kontakte lege dersom blodet er "inni" avføringa, om du skjønner - for da kan den komme fra lenger opp i tarmen, og slikt bør sjekkes ut. Men dersom blodet ligger "utenpå", eller som du sier, bare rundt åpningen, trenger man ikke kontakte lege. Dette var beskjeden jeg fikk fra min lege da jeg gikk gravid, og fikk litt noia en dag jeg oppdaget blod på papiret etter avføring. Høres jo absolutt fornuftig ut, og regner med det gjelder for barn også, men hvis dette fortsetter over tid kan det nok være lurt å gjøre noe for å hjelpe til på konsistensen eller noe. Lykke til da!
krokofant666 Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Tror ikke du trenger å bekymre deg. Frisk blod sammen med hard avføring? Det er nok årsaken som du selv sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå