Gå til innhold

Når barn spør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt med hånd dysmeli (mangler venstre hånden)... men samme hvilken funksjonshemming det gjelder, spørsmål dukker nok opp fra små barn...

Har tenkt på dette litt, og hva jeg skal svare.. Foreløpig ikke tenkt ut en god forklaring som en liten kan "svelge", men heller ikke fått spørsmålet.. Han er enda baby, så jeg tenker litt på ved barnehage alder eller når han er sammen med storebrorens venner.

Jeg må nesten være litt forberedt også, for når jeg plutselig får spørsmålet, så står jeg der helt perpleks og ikke helt vet hvordan jeg skal forklare det til en sånn en liten... men det går nok bedre enn jeg tenker nå! :-)

Hva sier dere når små barn spør hvorfor h*n er sånn eller sånn?

har dere noen gode tips!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir som med Rema1000; det enkle er ofte det beste. Hva med å bare si det som det er? "Han ble født uten hånd". De fleste unger aksepterer faktisk slike svar.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk tatt den og den funka!!!

men det er når de kommer med

hvorfor det? hvorfor det da, men hvorfor+??? heheh

Skrevet

Du kan jo si at du rett og slett ikke vet hvorfor.

Skrevet

Han var med storebror i barnehagen en dag, og da kom mange barn og så oppi til babyen..

Da spurte ei jente - hvorfor er hånda sånn?

og før jeg fikk sagt noe - så sa en av bhg-personalet - "hånda er ødelagt", jenta sa ikke mere på det..

(men jeg vil ikke akkurat si at hånda hans er ødelagt! den er helt fin som den er den! :-D Tar det nok slik vi har skrevet om ovenfor her!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...