Nær mamma Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Når er det vanlig at babyer sier sine første ord?? Og hvor ofte og hvor lenge sover deres babyer på 7-8 mnd på dagen?? Min snuppe har begynt å sove så lite i forhold til før.. Sover ca 30 min tre ganger om dagen.. Men sover fra ca 20 til 09 på natta, da.. (Våkner to-tre ganger for pupp..)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 lillemor sover 2 lurer på ca 2 timer hver på dagen. Hun sover fra 19-06 på natta, våkner endel enda, men vi har hatt nattavvenning, og hun får bare vann og smokk når hun våkner.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Vet ikke når det er vanlig, men lillemor har sagt mamma, og hun sier også pappa(bapapa) hun er 7,5 mnd
Livmor Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Min gutt er 8,5 mnd og han sier (kanskje) hei. Dvs han sier hei, men er litt usikker på om det virkelig er et ord eller bare en lyd (hvis dere skjønner!). Eller sover han 11-12 timer i strekk om natta og ca 3 timer på dagtid fordelt på tre dupper. Varierer en del med dagsovinga da, noen ganger sover han så lite som 1 time, andre ganger 4 timer. Men stort sett er det ca 3:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Julie sa NAM da hun var 5 1/2 måned gammel. Nå sier hun bø, nam, mamma, pappa, der og neesten hei ;o) Hun er 8 1/2 måned gammel. På dagtid legger hun seg stort sett for en lur klokka halv ett - ett, og så sover hun til tre - halv fire. Deilig ) På natta sover hun fra syv om kvelden til syv - åtte om morningen, uten mat.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Jenta mi på 8 mnd sier mamma. Dvs. hun har sagt mamamamamamam en god stund, men nå er jeg ganske sikker på at hun sier mamma innimellom og mener meg. Hun sover 11-12 timer om natta. Har ikke fått nattmat på lenge. Må kanskje innom og gi smukken en gang eller to. På dagen har hun som regen tre lurer fra 1/2 til 1 time. En sjelden gang lengre.
SurreGuri Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Min gutt sier også hei, han er 7 mnd. Om det er bevisst vet jeg ikke. Men nå som jeg leser så mye her om hvor lite barna sover etterhvert begynner jeg å bli urolig! For min gutt legger seg ca 19.30 og sover rundt til alt fra 07.30-10.30(som oftes uten å våkne etter smokken på natten) Ellers så sover han ca 2 blunder i løpet av dagen på ca 4 timer tilsammen, hvis han står opp tidligt, kan han sove mer! Har det veldig deilig, men nå er jeg redd at alt vil snu seg! uff uff
Trampe79 Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Gullet her er 7 1/2 mnd. Han sier nå pappa, mamamammma, ba, bæ og dæh i alle varianter. Og så sier han "tre", eller "tleeee" blir det (når vi teller til tre, og så hermer han etterpå. En gang sa han "trrrreeeee", og rullet på r-en. Snodig----) Ekstreeeeemt sjarmerende. Men tror det stort sett er herming og lyder, snarere enn skikkelige ord. Ser ikke ut til at han helt har sett sammenhengen mellom ord og person ennå.Håper selvsagt det kommer snart :-) Han sover fra ca 20.30 til 08.00, våkner vanligvis en gang pr natt for mat. Skal nattavvenne ham snart. På dagen sover han vanligvis to dupper på en god time hver. Av og til sover han en ekstra dupp. Er ellers ekstremt våken og blid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå