Gå til innhold

Det var dinna samvittigheita

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Eg hadde tenkt å melde meg inn her då eg takka ja til eit lite vikariat, men no har eg nettopp fått fastjobb med oppstart i august. No sitte eg berre å lure på kor lenge vi bør vente før vi prøvar å få ein spire i magen. Hadde ein MA i januar då eg var 11 veker på vei og har veldig lyst på ein ny spire i magen :o) Der kan kanskje vere ein liten spire men det er tvilsom trur eg, har IKM i dag og mensverk men ingen mens. Men har ustabil syklus etter MA `en og då er det ikkje like enkelt å treffe sikre perioder... Har alltid hatt utruleg stabile syklusar og har blitt gravide 1 eller 2 pp, men lure på om det går like fort no når eg er meir ustabil.. Lurer også på kva sjefen min seier viss eg blir gravid før eg har begynt i jobben... Vart litt langt dette..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5488093-det-var-dinna-samvittigheita/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Trampe 79.

Jeg har også vært veldig nervøs for akkurat dette, da jeg fortsatt ikke har skrevet på kontrakten over fast job f.o.m. 1. august. Nå har det seg sånn at jeg er så heldig å ha ei søster som jobber på trygdekontoret. Hun sier at arbeidsgiver har ingenting med din graviditet å gjøre, det er en privatsak! Arbeidgiveren har ingen gyldig grunn for å gi deg sparken, pga. en graviditet! Greit hun/han kan bli litt irritert over situasjonen, hvor de da må gå til anskaffelse av vikar for deg...men jobben din taper ingen penger på det! Og de har faktisk valgt deg, så da burde du ikke ha noe å bekymre deg over!

Du er jo en jente i din rette alder for barn, og det vet jo arbeidsgiveren!!!

Tror ikke du skal bekymre deg for dette, selv om jeg til tider gjør det selv! Det er nok en helt naturlig situasjon, og naturlige følelser vi sitter med!

Ordner seg dette vettu! Lykke til videre med både barn og jobb!

------------------(@

Heisann ACH79!

Takk for svar. Har lyst å bli gravid i sommar og so får eg håpe att arbeidsgivaren teke det med godt humør :o) Har ei jente på 4 og ein gut som blir 3, har ikkje så lyst å ha fleire år mellom dei :o) Lykke til med jobb og spire i magen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...