Gå til innhold

Februar: vansker med å få barnet til å sove?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente som ble født 4.februar. Hun har til nå elsket å få ligge på sitt saueskinn i senga. Hun har smilt og pratet litt med seg selv før hun har sovnet. I det siste klarer hun ikke å finne roen. Helst skal vi sitte ved sengen og holde hånden mot kinnet henne for at hun skal sovne. Er jo koselig nå, men vil nødig at dette skal bli en vane.. Har andre noen råd eller har lignende problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har (foreløpig) ikke det problemet med lillegutt her, men har du prøvd å legge en klut eller noe oppi senga som lukter av deg? Det har jeg hørt skal virke bra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk:) Prøvde det for 1.gang ikveld. Virket kanskje litt...Kanskje hun trenger flere kvelder for å innarbeide det nye ritualet før det gir resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eline er håpløs for øyeblikket. Vi hadde fått en fin rytme på kvelden, der hun sovnet av seg selv (kunne riktignok gå opptill 45 min.)men etter hun fylte 4 mnd. er det håpløst.

 

Hun er så nysgjerrig at hun skal ha med seg alt, og har ikke tid til å sove.

Blir rett og slett overtrøtt og bare skriker og skal sitte på fanget.

Dette gjelder både på dagen og soving for natte.

derimot når hun blir lagt etter nattmat da erd et helt greit å bli lagt i senga si uten ett kny.

Har kommet inn i en vane der jeg bruker puppen for hva den er verdt, nemlig for å få henne til å sove.

Er klar over at det er en dårlig rutine, men håper ting bedrer seg etterhvert.

Sovingen har gått litt opp oog ned egentlig hele tiden, men med 2-3 uker der det gikk veldig greit trodde jeg det hadde gått seg til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...