Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Del Skrevet 27. juni 2006 jeg begynner å bli veeldig utolmodig nå =) har hatt mye vonde kynnere de siste dagene.. å nå lurer jeg på om desse kan ha hatt innvirkning på mormunnen.. skal ikke til jordmor før i neste uke, og har ikke tidligere fått sjekket etter åpning. begynner å bli utolmodig etter å få sett det lille nurket mitt nå så det jeg altså lurer på er om det er noen som kjenner etter selv? på mormunnen.. og er det på noen måte mulig å forklare hvordan dette gjøres? =) alle svar tas i mot med takk!!! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 "dytter" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #3 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å ikke gjøre dette selv. Dette pga infeksjonsfare. La helsepersonell gjøres slike ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #4 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg har fått mannen til å gjøre det, klarer det ikke selv. Han kjenner med to fingre, kjenner den tappen og masserer litt på den. Jordmora sa det var helt greit å gjøre det selv så lenge man var minst 38 uker på vei da dette kan starte fødselen. Har ikke hatt noe virking på meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #5 Del Skrevet 30. juni 2006 Jordmora kjente etter hos meg igår, og hun hadde på seg engangshansker- så om noen får hjelp av pappaen eller andre til å kjenne etter så husk at de får ta på seg det! Å prøve å kjenne etter selv har jeg ikke engang forsøkt på- tror det er umulig om man ikke har ekstremt lange armer og er supermyk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #6 Del Skrevet 30. juni 2006 Bare for å ha sagt det... Engangshansker er langt fra sterile, så om mannen din vil kjenne for deg er det helt greit så lenge han er ren på hendene. Det er fint mulig å kjenne etter selv, det er ikke sååå langt opp, men når mormunnen er slettet ut er det lenger inn enn hvor du tidligere kunne kjenne livmortappen. Så lenge man har rene hender er det ikke økt infeksjonsfare, mye mindre faktisk enn ved samleie. Det er så mange her som tror de vet og som har liksom hør skrekkens historier om ditt og datt. Sunt bondevett jenter så kommer vi langt! Å undersøke egen kropp er slett ikke farlig. Jeg tror en del jordmødre skremmer mer enn de gjør nytte for seg jeg. Hilsen ei som jobber i faget, og derfor ønsker å være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona og Sine Skrevet 30. juni 2006 #7 Del Skrevet 30. juni 2006 Pleier jordmødre å sjekke dette? Er det vondt eller ubehagelig eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #8 Del Skrevet 30. juni 2006 Da jeg ble sjekket igår spurte hun om jeg ville først- så det er ikke noe man blir tvunget til i utgangspunktet tror jeg (skriver tror -hører ikke under gruppen fagfolk på dette feltet om noen skulle tro det, men prøver bare å bruke mitt (u)sunne bondevett ;-) Men vondt gjorde det, og det var jeg faktisk glad for siden jeg tolker smerten som at fødselen begynner å nærme seg. Er jo allerede på overtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå