Gå til innhold

moderat pysisk utviklingshemmning

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med barn som har moderat pysisk utviklingshemmning min sønn er 6 år og har fått diagnose men det er ikke lett for min sønn har nesten ikke språk og han bruker bleie han tygger dårlig sover nesten ikke tåler ikke store samlinger så nå har jeg problem for nå begynner han på skolen og har ikke fått assistent på skolen og er mange elever er det noen som har vært borte i det

hilsen fortvilet mamma

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5487060-moderat-pysisk-utviklingshemmning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med Sacco, her må du ta ett oppgjør med kommunen og skolen, slik at alt er lagt til rette ved skolestart. Sønnen din må ha og har krav på en assistent. Skolen må jo rett og slett tenke igjennom hva det innebærer å få et utviklingshemmet barn som elev. Hvem skal f.eks. skifte bleie på han om han ikke har assistent? Frøken, helsesøster, rektor? Og hvordan skal de takle dette overfor de andre barna, klassekammeratene må også forberedes på at de må forholde seg til en person som faktisk er "litt annerledes" enn de selv. Det må gis informasjon slik at det skapes forståelse slik at de vet på hvilket nivå de kan kommunisere med gutten din, og at man unngår f.eks. mobbing for bleiebruk osv.

hei... tusen takk for svar

jeg har hatt kontakt med skolen for en måned siden men skolen hadde ikke fortalt til læreren ossen han var læreren viste ikke at sønnen min brukte bleie ,tygde dårlig osv .

vi var på 1skoledag det var en u forglemmelig dag han skrek og sparka det ble for mange for han det var 51 barn i samme rom før de delte dem opp . så jeg har prøvd snart alt men jeg gir meg ikke, men assistent får jeg den uka skolen begynder . jeg ble fly for b.....på de jeg håpa att vi fikk det føre skole start men nei vi må først finne en assistent til dere.... kommunen er ræv........ hele det offentlige er ikke noe tæl i

det har jeg opplevd

hilsen fortvilet mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...