elle77 Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 heisan noen som vet hva bmi-grensen er for prøverør? takk:)
Nøste77 Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Heisann :-) Har ikke hørt om noen BMI-grense, men vekta er viktig i forbindelse med dette. Jeg veide 108 kg. når vi fikk innvilget ICSI, og jeg fikk beskjed om å gå ned 10-15 kg. Så når jeg hadde gåt ned 10 kg. den første måneden, så var det bare å sette i gang :-) Klarte 22,5 kg. innen egguttak. Bare hør med lege eller gyn. om det er noen grense på det. Lykke til :-)
elle77 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2006 takk for svar:) hva gjorde du for å gå ned? hvilket sykehus brukte dere?jeg er redd for å ikke få komme i køen før jeg har gått ned.... takk:)
Frøya76 Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Jeg hadde håpet å kunne få røntgen eller lap. og sette oss på IVF-liste siden vi har prøvd i 2 år. Hadde tenkt å gå ned de kiloene jeg måtte ( hun sa jeg må veie 85 kilo/er 1.67 høy og 120 i dag) det halve året det tar å få IVF men nei da. Fikk ikke lov å sette oss på liste før jeg har gått ned alle kiloene. Og ikke fikk jeg lap heller før jeg hadde gått ned omtrent like mye. Jeg spurte om å få røntgen og det kunne jeg få etter neste mens. Måtte tilbake neste uke.. Virket som de tok røntgen der eller noe? Ellers ville jeg vel fått henvisning og måttet vente flere uker i kø? Skjønner ingenting jeg.. Kanskje hun mente jeg skulle få ny UL med kontrast?? Da ser man jo ikke om egglederene er tette?! Så jeg er seriøst oppgitt og trist i dag .Har holdt på med 3 besøk hos gyn i mnd pga utredning og pergo og full pakke, og i da sier hun at" Det er jo veldig vanskelig å bli gravid når man er så tykk som deg". Hvorfor all den oppfølginga da liksom?"!?? Kunne hun jo heller sagt med en gang i fjor høst at ta av 20 kilo og ring da eller noe... sukk...
Snooopi Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Hei jenter! Hvis dere har penger - gå privat! Da er det ikke sånne krav! Jeg er så heldig å være gravid, selv om jeg er tjukk. Fikk icsi fra det offentlige i Danmark (jeg jobber og bor i Dk), og på 3. forsøk satt den lille spire! Det er ingen som har nevnt min vekt, og jeg burde gå av meg 20 kg. Ønsker dere lykke til - og dere skal og lykkes!
Nøste77 Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg gikk på EuroDiet. Det er en Fedon Lindberg- kur som må tas sammen med lege. Koster ca. 10 000,- for de 4 månedene den varer hvis du følger den slavisk. Vi bruker Sykehuset Telemark i Porsgrunn. Supre folk der! Jeg ble satt på liste med ei gang, og så ringte jeg bare å rapporterte vekta hver 14. dag når jeg hadde vært hos legen å veid meg. Så lenge de så at det gikk riktig vei, så fikk vi etter ikke lenge resten av reseptene, og så var det bare å sette i gang! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 hei snooopi! har du en internet side der jeg kan gå inn å se? kor mye må man betale når d er privat?
Frøya76 Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Hei Nøste! Var det legen din som ordnet med den dietten eller fulgte du Fedon-kurs? Høres veldig spennede ut!
elle77 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2006 huff,ja det skal ikke være lett...man må vel bare bite tenna sammen og kjøre på...da klarer man det vel sikkert... takk for svar alle sammen:)
Nøste77 Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Heisann Frøya76! Det var legen min som ordnet med den dietten ja. Han hadde "mast" et års tid på meg om jeg ville begynne før jeg slo til ;-) Du MÅ ta den hos lege, for det må taes endel prøver av deg først. Må ha legeerklæring for å få lov å gå på den. Her på Sørlandet var det bare han som hadde tillatelse til å bruke den kuren da jeg startet. På Østlandet så har de jo Fedon-klinikken. Du kan søke på EURODIET.NO for å se hvor du kan ta kontakt.
Snooopi Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Nordica.org er en privat klinikk i københavn. Det finnes mange, så du skal bare google ivei! Lykke til! (jeg mistet foresten min lille spire - og det var ikke fordí jeg er tjukk...) klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå