FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Vi skal ha pølser til nattmat og vi skal varme de i vann. Diskusjonen om å varme pølsene i vann vs grille de....den har vi hatt før her inne, så den håper jeg vi dropper.... Så over til poenget mitt. En av servitørene har ikke hørt om pølser som nattmat før, og mener dette kan bli vanskelig. Pølsene kan sprekke og hun mener også at det ser litt rart ut hvis gjestene skal "fiske" opp pølsene sine selv. Noen som har forslag til hvordan vi kan gjøre dette? Vi selv mener det ikke er noe problem å ta opp pølsene sine selv. Skal vi legge de på fat e.l, så blir de jo så fort kalde. Jeg mener at det er jo ingenting som er så enkelt som å legge en haug med pølser i en kasserolle med vann og la det bli varmt... Noen synspunkter? Takker for svar!
Dubbe Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Heisann! Var i ett bryllup hvor de hadde pølser som nattmat. De danderte ett bort med alt tilbehøret, og fikk tak i to store kasseroller som stod på svak varme på to kokeplater Er jo den enkleste måten, at gjestene tar det selv. Litt sjarmerendes også syntes jeg! Vi skal ikke ha nattmat, d kommer så tett oppi kaffe og kaker. Men, hvis vi skulle, så hadde vi også tatt pølser! Klemmer
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2006 Heia! Ja jeg også tenkte å sette alt tilbehøret på et bord, så folk får forskyne seg selv av akkurat det de vil. Men satte de kokeplatene på det samme bordet? Jeg vet ikke om de har noen slike kokeplater i det lokalet vi skal ha det... Takk for svar snuppa;)
Etaner Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Vi skal ha pølser som nattmat. Tenkte som dere at vi setter frem alt tilbehøret, så må de "fiske" etter pølser selv. Det er vel greit når folk er på en liten "snurr" sent på kvelden. Men jeg vet ikke hvordan vi gjør med resten, må høre med lokalet, tror ikke de har noe kokeplate der, så det blir vel sikkert å sette frem kjelen.. Men en annen ting, hvor mange pølser beregner dere per. pers?
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2006 Ja, det er litt det jeg tenker også...folk er på en liten snurr. Tror det skal gå greit jeg. Jeg tror vi må beregne 3 pølser pr pers. Noen spiser mindre, noen mer. Hvilket tilbehør skal dere ha? Vi skal ha; brød, lompe, rekesalat, stekt løk, rå løk, agurkmiks, ketsjup og sennep...D er alt jeg kommer på nå.
vilhababynå!! Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Er det virkelig vanlig å ha nattmat i bryllup? Dette har jeg aldri opplevd (har vært i 6 bryllup, alle på Vestlandet)..
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2006 Ja, det tror jeg. Har vært i mange bryllup jeg også, og alle har servert nattmat. Man blir jo sulten etter en lang kveld, og som kjent; Uten mat og drikke, duger helten ikke:) Nattmaten serveres rundt 0000, og da er det fortsatt en del av kvelden igjen. Jeg er bestandig sulten når nattmaten kommer, og veldig lyst på noe salt
Etaner Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Det er nok litt forskjellig hva som er vanlig. Jeg har vært i 5 bryllup(østlandet) og ingen av dem har hatt det. Men vi tenke deg kunne være en grei ting litt sent på kvelden. Håper det er med på å live opp litt på slutten av en lang dag, for hvem elsker vel ikke en pløse eller to på natta etter en fest. Mange ville sikkert stoppa på shell på vei hjem alikevel. (-:
Etaner Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Jeg tor du har dekt det meste av tilbehør (-: Det eneste jeg kommer på, (men det ar du sikket tenkt på), er at mange liker forskjellig typer sennep og ketshup. Kansje ha en mild og en strek variant. Men egentlig så tror jeg ikke man trenger så mye tilbehør, folk blir nok fornøyd uansett (-: Ja jeg har tenkt 2 eller 3 per pers. Det er jo ikke sikkert elle gjestene er der til nattmat (gamle og barn)eller vil ha, mens noen av gutta i familien her spiser 5-6 alene. hehe Jeg skal kjøpe pølser av en kiosk her, og de er nesten dobbelt så lange som vanlige wiener, også er det såå gode, så da holder det vel kansje med 2 til hver?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 hm.... tricky tricky tricky.... De som er mer edru hjelper sikkert de som er mer full og sånn..... Husk å sjekk om noen er allergisk mot melk, da er d super positivt å ha pølser uten melk på lur =) Hilsen en som ikke kunne spist pølsene...
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2006 Ja, hvis du skal bruke langinger(hehe), så er det sikkert nok med 2. Det er som du sier, noen har sikkert dratt også før den tid. På oss blir det grillpølser tror jeg.
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 27. juni 2006 Vi tar hensyn til allergi og vegetarianisme under middagen og da vet jeg rett og slett ikke om jeg "orker" det til nattmaten. Plutselig er det noen andre som har tatt den maten osv. Men uansett så er det ingen som er allergisk mot melk(så vidt jeg vet da).
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #13 Skrevet 28. juni 2006 Hvis kjelene er varme når de settes fram, så holder de seg varme en god stund, ergo trengs ikke varmeplate, man skal jo ikke spise nattmat i timesvis.... Vi tar buljong og noen laurbærblad i trekkevannet, det gir veldig god smak. Har egentlig tenkt å være ganske nøktern med tilbehøret, blir fort mye klin med rekesalat etc langt utpå natta. Vi kjøper wienerpølser hos strøm-larsen på Torshov; de lager dem selv. Ellers ville jeg kjøpt leiv vidar eller et annet kvalitetsmerke (ikke private label eller gilde, merker jeg...) Ferskest mulige langlomper fra Ola-lompa-de syns jeg er best, Bergbys sennep Heintz ketchup c'est tout!
FruMamma med nr 2 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 28. juni 2006 Vi skal ikke gifte oss i nærheten av Torshov,men på Smart Club har de mange forskjellige pølser også skal vi høre med en slakter:) Det blir nok bra dette tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå