Gå til innhold

Vondt i kjeven. Utenfor tema, men håper noen kan hjelpe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har siste uken vært ganske øm i kjeven, og gått utifra at det er tennene som er vonde. Har ikke vært ondt hele tiden, men mest om natten. I går kveld begynte det som vanlig å bli vondt, men har ikke gått over enda, pluss at smertene nå går utover i armen og benet på høyre side, akkurat som kløe inni benet. På grunn av dette mener Mamma at det kan være muskulert??? Hadde problemer med en tann for noen mnd siden, men dette kan de visst ikke gjøre noe med før etter fødselen (en mnd igjen). Noen som har opplevd det samme? Og har det i så fall vært musklene som har vært problemet???? Det er jo litt enklere å gjøre noe med det i så fall. Har ikke råd til å gå til tannlegen og betale 2000,- for så å få vite at jeg må til fysioterapeut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg hadde vondt i kjeven/tennene. Smerten kom gradvis men relativt fort, det var rett og slett tannverk. Det ble så vondt at jeg ikke fikk sove og ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Måtte til slutt ringe tannlegen som fant ut at jeg mått rotfylle en tann!!

Dette måtte jeg jo vente med til jeg har født siden det må tas mange rtg-bilder, men hun fikset det slik at jeg ikke har vondt mer og lagt på en midlertidig fylling. Jeg er superfornøyd, betalte 1100 for dette som er med i prisen av rotfyllinga som jeg må gjøre senere.

Nå er det ikke sikkert at du har karies i en tann, men vet at en kan få veldig vondt av det, og at en ofte ikke vet riktig hvor smerten kommer fra. dersom smertene blir verre råder jeg deg til å oppsøke enten lege eller tannlege, det er grusomt å gå og ha det vondt når man ikke trenger det.

Lykke til iallefall!

Skrevet

Hei. Jeg kommer fra tannlegen i dag, trodde jeg hadde en tann som måtte rotfylles siden jeg hadde hatt verk i kjeven i tre døgn. Tannlegen kunne ikke se at det var noe galt med noen av tennene, og mente derfor at det var muskulært. Det at du har mest vondt om nettene tyder på at du kanskje biter tennene sammen om natten, og dette kan føre til slike problemer som du beskriver. Tannlegen min anbefalte at jeg masserte kjeven mange ganger i løpet av dagen, og spesielt der jeg ev. kjenner at det er spes. ømt. Dersom det er en tann som trenger rotfylling er det svært vondt å banke på tanna med fks. en skje. Jeg prøvde det selv, uten at det gjorde spes. vondt, og tannlegen gjorde det samme(ikke med skje, altså...). Så nå sitter jeg og masserer for harde livet. Det at du også har vondt i armen/skulderen kan også tyde på at det er muskulært, da slike ting gjerne virker inn på skuldre/nakke. Du får se det litt an, men dersom du ikke blir bedre kan det være lurt med en tur til tannlegen for sikkerhets skyld. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...