Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Hei, Vasker dere alt av nye klær, dyner og puter, strikke tøy fra oldemor osv? Jeg har nettopp vasket dun dyner etter vaskeanvisning og de ble totalt ødelagte. Noen erfaring her?
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Dynene har jeg bare lufta godt, men resten, alt av klær å sånn, har jeg vaska. Pute skal jeg ikke bruke på vesla, og strikketøy har vi ikke fått enda.. Men alt skal vaskes før bruk her ja:) Synd det som skjedde med dyna di da.....!
Blackstar Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har vasket alt av klær, sengetøy vaskes to ganger for å bli kvitt alle kjemikaliene. Dyne har jeg bare luftet gått og veldig lenge. Har veldig dårlig erfaring med vask av dun, har derfor valgt syntetisk selv (+ at jeg er allergisk mot dun). Har du prøvd å kjøre den i tørketrommelen med mange tennisballer??? De sier det skal hjelpe på å løse opp dunklumpene.
Mammas lille venn Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Jeg kjøpte alt av dyner og puter til vogn og vugge i dag, og satt akkurat og lurte på det samme. Kjøpte vogndyne på Jysk, og der lå alt i hulter i bulter. Kunne lett ha falt på gulvet for alt jeg vet... Lurer på om jeg burde vakse det. Dyna fra Princess lå i egen pose, så den trenger jeg kanskje ikke å vaske?? Først barnet mitt, så jeg vet så lite om hva man burde gjøre...Noen flere med gode råd?
gråmus med stor og liten baby Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Hei! jeg vasker alt av klær og sengetøy, egentlig alt som kommer i kontakt med barnets hud på en måte. Men dyner å slikt har jeg hengt ute til lufting og ristet de godt, ikke vasket de.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Samme som gråmus/spiremus.....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Takk for alle svar. Første gang for meg. Skal klage på de dynene da det sto at jeg kunne vaske de og bruke tørketrommel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå