Gå til innhold

har sett på mammaklær.... SKUFFET!!!

Anbefalte innlegg

Brukte litt tid i lunsjen idag på å gå innom en spesialforretning for mammaklær - de har hatt et par nydelige kjoler i vinduet. Tenkte jeg skulle spandere noen ekstra hundrelapper på en fiiin kjole, litt eksklusiv, som jeg kan bruke i de to bryllupene jeg skal i sommer. Og gjett om jeg ble skuffa... det så ut som om alt var laget for fjell av kvinner, eller for å skjule at en er gravid... resten var så "ufikst" at det kunne like gjerne vært klær for 60-70-åringer :(

Jeg vil da ikke skjule min "tilstand" og kropp!?! Jeg vil vise hele verden hvor vakker jeg er, ha en nydelig sommerkjole som fremhever den struttende magen og de faste brystene mine, sommerhud på armene og fregner på skuldrene - jeg føler meg vakker og vil vise det!

pjuh - så var det ute av systemet :) Tror jeg går på H&M og finner en fin, lett sommerkjole der istedet :)

Fortsetter under...

Er så enig så enig. Her i Trondheim har de veldig dårlig utvalg for oss som er gravide og som ønsker å fremheve at vi er gravide. Var på H&M seinest i går, men du verden så utplukket det var!! Det meste som hang igjen var i str. xs....

Selv har jeg handlet litt mammaklær på nettet med stort hell.

Finner du smarte klær i Trondheim så fortell hvor!!!

Jeg er litt nervøs for å handle på nett, fordi jeg ikke akkurat er slank, og dermed foretrekker å kunne prøve klærne før jeg kjøper dem. MEN på den andre side så flytter jeg snart til et sted der det ikke akkurat bugner med butikker og i hvert fall ikke med mammaklær - så nettet er et greit alternativ.... Hvor på nett har du handlet?

Jeg har handlet en del klær nå, på Vero Moda og Blend She, på Vero Moda har de deilige bomullsbukser med lavt liv og strikk og mange fine,litt lange topper, som sitter fint på oss gravide. På Blend She har de mye fine kjoler, som legger seg flott over magen.

Annonse

Jeg har det omtrent som deg mht former/vekt og dermed problemer med å bruke ikke-gravidklær nå som jeg er gravid. Utvalget i Oslo er heldigvis bedre. Har du prøvd Mammahuset på nett? Jeg var der "live" (det ligger i Moss) og er veldig fornøyd med den kjolen jeg kjøpte til bryllup i sommer. For ikke å snakke om pentøy til møter på jobb, føler meg mer velkledd enn noensinne. Hvis du skal til en større by på ferie, f.eks Oslo eller det fantastiske Utlandet (særlig England, Sverige eller annet sted med akseptable størrelser), er det verdt å sette av tid til litt gravidhandling. Jeg fant både badedrakt og en ekstra fin topp rimelig i London, kunne brukt tusenvis av kroner og følt meg som en dronning om jeg hadde hatt tid.

Bodde selv i Trondheim for noen år siden. Rart hvordan man finner mye fint skotøy der, mens kule klær virker som et fremmedord.

Kanskje Lillestrøm har brukbare klesbutikker? Skal nemlig dit i bryllup ei helg i sommer... :) Blir eneste turen vi tar faktisk. eller nei - vi skal jo faktisk til det O-store utland til høsten en gang! Og så skal jeg til Stavanger men det blir bare en mnd eller så før termin så det blir jo kanskje litt seint, hehehe... men en julekjole kan jeg nok oppdrive i siddisbyen :)

Jeg kjenner ikke tilstandene på Lillestrøm, men det kan det jo være at andre gjør. Uansett, om du har tid er det ikke så langt til Oslo. Ulempen her er at gravidklesbutikkene har ulike merker, ligger langt fra hverandre, er dyre og har varierende service. Det finnes flere tråder om butikker i Oslo på 2.tri-forumet slik at du kan få et inntrykk av tingenes tilstand før du drar.

Får ikke tid til å reise inn til Oslo dessverre.... har kun litt tid på søndag og da er det vel stengt. Får satse på en bitteliten shoppingrunde i Lillestrøm by istedet :) hihi... eller å tråle Trondheim enda litt mer...

Kjenner allerede at capribuksa mi fra H&M har sterkt begrenset levetid... men for 198kr så er det vel egentlig greit nok :) Skulle gjerne funnet ei grei langbukse også, men strikken begynner liksom alltid litt for langt opp. Verken jeg eller knøttet liker særlig godt at det strammer helt nederst der.

Annonse

Jeg syntes også at det var vanskelig å finne litt tøffere mammaklær. Endte opp med å bestille en del på too-chic.com, og alt passa! :-) Det står en størrelseguide på hjemmesiden deres, og alt pakkes som gave så vi slipper toll. Tok litt tid da... 3 uker kanskje...

Hei!

Jeg har vært på Namaste på solsiden i Trondheim, og der hadde de fine klær som kan brukes av gravide. Jeg kjøpte en kjole og skjørt+topp som var fiiint, og ikke for dyrt. Hyggelig og hjelpsom betjening var det også! Prøv der du, så er jeg sikker på du finner noe fint til bryllup!

trålet trondheim rundt i dag etter en bukse med strikk i livet jeg, men fant ikke noen.. ikke en eneste butikk som hadde det.. en ekspiditør så rart på meg da jeg spurte om de hadde det å sa "det er litt last year da.." da måtte jeg nesten le litt.. det er ikke fordi det er så fryktelig moderne jeg er på utkikk etter det da ser du.. mer et behov..

men fikk noen tips til butikker her da.. kanskje det blir en ny runde til uka..

Det er ikke lett å finne klær når man har som du sier, litt former. Jeg har selv lett en stund, men så så jeg linken på siden her til ww.ellababy.no. Der hadde de mye fint. Kanskje du finner noe der. Hvis du ikke har noe imot å handle på nett da.

Lykke til.

Mulig du har mista skamvettet ditt, men det gjør deg utrolig underholdende å shoppe med :) kanskje skremmende for ekspeditørene, men gøy for meg!!! la oss gjøre byens klesforretninger utrygge, kjære venn! mohahahaha!!!

ja, hun sa virkelig det.. jeg svarte også ja.. hormonproppet som jeg er;) men det er vel bare sånn det er, unge ekspiditører som har drømt om å jobbe på klesbutikk hele livet, men er litt snurt for å ha havna på en av de store kjedene, og ikke på den kule butikken lenger ned i gata;)

*ikke meningen å tråkke noen på tærne her altså.. bare litt pissed off enda*

Når du skal til siddisbyen kan du stikke innom bittens, en bra butikk for oss gravide og heller ikke så dyrt. Du kan også handle på nett hos dem, bruk da din vanlige størrelse. Adressen er bittens.no. Har også handlet litt hos LaRedoute, også der kan du bruke din vanlige størrelse. Ikke spesielt godt utvalg, men de har da noe.

Polarn o pyret på solsiden har også litt mammaklær.

Skulle jeg ha startet ny karriere så måtte det bli å starte en mammabutikk i Trondheim med SMARTE klær for alle størrelser!!!!!

Jeg også var på Zip for litt siden og gikk ut igjen med inntrykket "Hallo! Jeg er da ikke 60 år og gravid heller!!" Alt var jo uformelig og svært. Humph... Men jeg fant en fin sommerkjole på h&m til 149 kr! Syns det er vanskelig å kjøpe ting i vanlige butikker også, for alt blir så kort, og vipper opp over magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...