Gå til innhold

Noen som har hatt flere brystbetennelser?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått brystbetennelse for andre gang på seks uker. Utrolig frustrerende. Er så lei meg for at lillegutt på 2 mnd skal måtte få i seg enda en kur med penicilin. Er det noen som har noen gode råd for å unngå å få det igjen? Jeg regner med at jeg vil få det veldig lett igjen siden jeg har hatt det 2 ganger allerede.

Fortsetter under...

Jeg har hatt tre begynnende betennelser på tre måneder. Den ene gangen gikk feberen opp i 40 i løpet av en time. Jeg har klart meg uten pencilin alle tre gangene, antakelig fordi jeg har pumpet brystene veldig hyppig og fått tømt dem helt med en gang jeg merket at noe var galt. Jeg bruker elektrisk pumpe, synes ikke jeg får tømt helt med en manuell.

Brystbetennelser er noe svineri, og det kommer veldig fort, i alle fall hos meg. Tror det skjer hvis jeg ikke får ammet til de faste tidspunktene, og brystene blir for fulle. Kulde er jo heller ikke bra. Vet om noen som har fått brystbetennelse av å bøye seg ned i fryseboksen, så det er kanskje lurt å bruke ammeinnlegg av ull og unngå trekk og kulde dersom du er spesielt utsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...