Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Hva er regler for å få ivf der nede? og hva gjør jeg.. hvordan går jeg frem og hva skjer der nede? Håper noen kan hjelpe meg, er litt frustrert over lover og regler her hjemme..
Sara72 Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Hei Stort sett så er det bare å finne den klinikken du ønsker å gå hos og så sende en forespørsel til de. Dette kan du stort sett gjøre direkte via internett og de tar så kontakt med deg. De fleste har da samarbeid med ulike gynekologer her i Norge for oppfølging og ul i forkant. Hvis du ikke er utredet kan du bestemme selv om du ønsker dette gjort hos gynekologen i Norge, eller om du reiser ned selv for å bli utredet i Danmark. Videre så setter de opp en stimuleringsplan, og så får du resepter og videre oppfølging i Norge til det er på tide å reise ned for egguttak. Da blir du ca 3 dager i Danmark. Det er en del her inne som går til Cicionia, Maigaard (?) og jeg går hos Nordica. Vet ikke helt hvilke regler du tenker på, men dette varierer litt fra klinikk til klinikk. Nordica "krever" at du er gift eller samboer, mens det er en annen klinikk (storken ?) som også gjennomfører ivf til single jenter. Vet ikke om du fikk helt svar på det du lurte på, men rop ut hvis du ønsker mer info. Lykke til!
HMS *endelig mamma* Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Hei! Gå inn på www.ciconia.dk og send dem en mail. På denne siden finner du også en del annen info. Jeg sendte mail til dem en fredag ettermiddag. Mandag morgen fikk jeg svar og kunne starte på flekken om jeg ønsket det og det passet inn i syklusen min. Det eneste spørsmålet vi fikk vedr. vår sivilstand var om vi bodde i et ekteskapslignende forhold. Ingenting om hvor lenge vi evt. hadde bodd sammen. Skikkelig kjedelig med så firkanta lover og regler. Jeg mener, det er vel egentlig ingen garanti for hvorvidt et forhold er varig eller ikke om man har bodd sammen 2 år og en dag.. (jeg er selv et bevis på det som trodde jeg var i et varig forhold som raste sammen etter 13 år.) Og, noen regler er dessuten ganske provoserende.. skal ikke begynne på den leksa der... hihi... Men, men, noen regler skal de vel kanskje ha... Lykke til!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for kjempefine svar jenter. Jeg skal snakke med min kjære i helgen så får vi se om vi sender en mail til Danmark på søndag.. Hadde vært så fint om vi kom i gang fra høsten av.. blir jo ikke yngre mener jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå