Gå til innhold

fortelle besteforeldre når man er 17 ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ettersom mange kjenner meg her inne, velger jeg denne gangen å være anonym.. Sorry :(

 

Men spørsmålet mitt lyder som følger: når burde jeg fortelle det til mine besteforeldre ? Eventuelt oldemor ? De kommer til å gå i bakken, og jeg føler at jeg kommer til å få null støtte fra dem.. Farmor er oversykepleier, hun kommer til å gå berserk!

 

Noen som har noen meninger etc. om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får si det når du føler deg trygg syns jeg. Det høres jo ut som det kan bli "bråk" uansett når du sier det, så du må vel bare bli "klar" selv for det. Det er jo ikke sikkert de vil gå beserk. Mulig de vil støtte deg, mange som opplever at det er forskjell fra hva foreldre sier om andre, og til det hender dem selv :-)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men mormor og morfar skal betale skolebøkene mine til høsten, jeg er redd de føler at jeg har snytt dem for penger hvis jeg ikke sier det før skolestart... Jeg skla jo begynne på skolen, og gå til jeg blir tatt ut i mammapermisjon. Men allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær åpen med dem da. Og ta den evnt støten som kommer. Du får ingen svar før du har prøvd vettu :-) Jeg tror det går bra jeg.. forklar dem situasjonen, og det viktigste kanskje er at du forteller dem om planene dine videre. At det ikke bare er en impulsiv ting å beholde ungen. Men at du har en plan, fortsette skolen, ta perm, og gå tilbake til studiene. Vis at du tar ansvar og dette klarer du! Kanskje du faktisk høster respekt og mer hjelp enn du tror.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du skal fortelle det tidligst mulig etter 12 eller 16 uker alt etter hvor redd du er for å bli tvunget til noe du ikke vil.

de kanskje raser en stund, men smil og virk som du er glad og stolt (håper du er det også) over det kommende barnet. da kanskje de ikke har hjerte til å bli så rasende (man kan jo håpe i alelfall). du er jo også snart myndig.

ofte roer foreldre seg etter en stund og støtter barna sine, men er jo klart det er et lite sjokk for dem.

 

uansett hva som skjer så klarer du dette. det er et stort ansvar med barn, men de aller fleste som får det ansvaret klarer seg helt fint. uansett alder eller støtte.

dette går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(greia er at jeg er 16.. jeg fyller 17 samtidig som nurket kommer)

 

Jeg blir nok ikke tvunget til noe, jeg blir bare bannlyst fra hele familien.. Veldig kristne, men det er vel verre å abortere i deres øyne. Men uansett, mormor var 17 da hun fikk sin første, hun er kanskje ikke den som skal si mest akkurat der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...