Gå til innhold

om å fortelle nyheten


To store og en i magen

Anbefalte innlegg

når har dere tenkt og fortelle den store nyheten til

-søsken

-foreldre og egne ssken

-venner

- jobben

 

 

har akkurat oppdaget at jeg er gravid, og gleder meg så til å fortelle...men samtidig vil jeg ikke gjøre der for tidlig-men hva er egentlig tidlig/sent når det gjelder og fortelle?

 

Hva har dere gjort/tenkt å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer såååååå mye :o)

Noen velger å vente til uke 12, men noen sier det med en gang. De fleste velger nok å vente i til feller noe skulle gå galt. Etter uke 12 er det verste borte og bare glede som står for døren som regelt, men noen velger å si det med en gang. Kan være like bra og dele sorg som glede om noe skulle gå galt.

 

Ja det jeg vil frem til er at det er helt opp til deg selv når dere vil fortelle den flotte nyheten :o) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nesten se dette selv. Om noe skal gå galt, er kanskje familien den første du vil snakke om dette. Så da er det jo ikke noe i veien for å fortelle dem. Jobb ville jeg ventet litt med. Men kjenner du deg kvalm, og må sykemelde deg flere ganger. Er det kanskje på tide og fortelle areidsgiver hva som er grunnen. Han/hun har også taushetsplikt, så om du ikke vil at alle på jobben skal vite det med den gang, kan du si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok som de andre sier her, at du må føle for det selv. Vi valgte å si det til de kommende besteforeldrene helt i starten, uke 6 eller noe. Men vi har hatt mye komplikasjoner i starten, så for oss var det godt å få sagt det. Vi er kjempeglad for at vi har noen andre å prate om graviditeten med også. Denne helgen sa vi det til jobben og venner av oss. Vi var på UL på torsdagen, og bestemte oss for at var alt helt fint, så skulle vi si det nå. Legen var enig med oss. Alt så flott ut, hjertet banket og det vokste fint, så hun mente vi trygt skulle si det om vi ville nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte det med en gang. var 5+5 eller noe sånt da vi oppdaget det så den slekta som var i nærheten da fikk vite det . så fikk den andre sida vite det helga etter. synes det er litt trygt i tilfelle noe skulle skje og jeg liker ikke bortforklare alt i flere uker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, her er det kun et par veninder av meg som vet det! (trengte litt støtte i begynnelsen oga sa og ma)

 

Vi er nå i uke 12 (11+4), og som sist har vi bestemt oss for ikke å si noe før vi er ferdige med uke 12! Kanskje litt slemt, men de vet jo ikke noe så... Uff, føler meg nesten litt slem jeg nå! hehe

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til venninner med en gang, mamma og pappa i uke 7, og nå har jeg begynt å si det til de fleste (sånn på jobb, litt fjernere familie osv) hvis det faller seg naturlig. (uke 10 nå) Svigers vet det ikke enda, for sambo vil vente til vi treffer dem i uke 12. De bor så langt unna, og han vil ikke si det over telefon. Siden svigers ikke har noe kontakt med folk der vi bor, er det ikke fare for at de får vite det "på bygda" før vi sier det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...