Gå til innhold

4 kg... og 4 uker igjen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en ekstra UL i dag for jeg hadde så høyt sf mål...

Lillejenta mi veier pr i dag 4 kg!!!!! Herregud. går jeg til termin da så er a vel rundt 5 kg.

Er det uetisk av meg å gå inn for å sette i gang fødselen nå?

JM mente det ikke var noe i veien for at hu kunne komme ut. Var visst klar nå virka det som...å som jeg gleder meg til å trøkke a ut hehe!!!

Men uansett er jenta mi frisk som en fisk og det er det viktigste :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir en stor baby.kanskje du får se jenta di før tiden..heldig du

Skrevet

Ja jeg håper da ikke hu har tenkt å liggge inni der i 4 uker til...

kommer til å revne fra navelen til nakken jeg da :)

Skrevet

du har faktisk termin to dager før meg.jeg ha den 30.begynte og ta bringebærkapsler men ble veldig dårlig selv om jeg spiste dem med mat ,så jeg skal utsette det til 1 juli er forbi(med tanke på en ekstra uke med pappapermisjon)

kanskje jeg også får se nurket mitt før termin.man kan jo håpe.

Skrevet

Har også vert på ekstra UL(2-3ganger) pga høgt blodtrykk.

Mitt lille knøtt er forventet å bli rundt 2800 når han blir født!!

Er bare en knert...

Skrevet

Hei!

Jeg har og vært til ul i dag pga stort sf-mål. Ungen er 4 kilo nå, og legen sa det ikke var større risiko å føde store unger. Spøkte og sa at han selv var 5,9 da han ble født, ingen komplikasjoner. Har ei venninne som fødte et barn på 5 kilo for ikke lenge siden, ho sa det ikke var noe å grue seg til, ingen rifter! Så slapp av, ungen er frisk og sterk, og det er du også siden den har hatt det så bra der inne!

Skrevet

Jeg kan ærlig talt ikke forstå det at en lege kan si at det ikke innebærer større risiko med å føde større barn. Dette er ikke kritikk til deg, " Krysset ", men jeg må bare si meg uenig med legen din. Hva som kan skje er ikke noe jeg vil spre frykt om og ja, de aller fleste klarer å føde store barn. Men, jeg kjenner to som ikke har den erfraringen og de vil garantert ikke måtte føde så store (ca 5.3 kg ) barn igjen.

Jeg hadde ikke gått i 4 uker til når barnet er målt til 4 kg.

Er ellers nysgjerrig påsf-målet ditt, da jeg har ligget lenge over normalen selv........

Skrevet

Det kan godt hende det er større risiko å føde store unger, men det er ikke så mye bedre å bli satt i gang. Og for å være ærlig er jeg glad for at legen min sier det, ingen grunn til at jeg skal gå å bekymre meg en uke til. Hadde sf-mål på 38.

Vet at det er mange grusomme historier om fødsler med store barn, men jeg tenkte det kanskje var greit å være litt optimistisk, siden hi var litt redd og jeg ikke akkurat gleder meg til en fødsel selv.

Skrevet

FÅ HO UT!!!!!!!!!!!!..hehe...jeg hadde gjort det! skal på UL om 2 uker, da er jeg 37 uker på vei...og i uke 33 var min bebis nesten 3 kg..så jeg er spent....håper å bli satt i gang vist den er over 4 kg...da...ikke bra at de blir for store heller, og vist det stemmer når hun kommer ut at hun er over 4 kg...tror jeg ikke hun tar noe skade av det, bebisene er jo ferdigutviklet nå...de bare skal bli større, og få tykkere hud på slutten...

Skrevet

Kan jeg bare få spørre hva som kvalifiserer til å sjekke hvor mye babyen veier? Er litt bekymret pga funderinger på om jeg burde ta keisersnitt... Vil jo gjerne vite om jeg klarer å få lillejenta mi ut!

Skrevet

vi er nok skapte til å føde...grunne til at jeg får ekstra UL for å kontrollere vekta, er at jeg har fått svangerskapsdiabetes, og da er faren stor for at barnet blir større enn normalen!! De fleste vil nok greie få ut barna uten problem, så lenge de er under 5 kg vil jeg tro, vet om de som har født barn på over 5 kg og..! vi er så ulike alle sammen, noen revner mye om de føder en på 3kg eller 5 kg, mens andre ikke revner i det hele ved en 3 eller 5 kg unge...!!!

Det er størrelsen på hodet til babyen som avgjør og bekkenet ditt som avgjør om fødselen vil gå bra.....! og går det ikke, blir det keisersnitt der og da...MEN tror de fleste greier føde..! slik er det vertfall jeg har forstått det! jeg får tilbud om å bli satt i gang på termin, vist ungen ved neste kontroll er langt over 4 kg...men samtidig så stoler jeg ikke på målene de tar ved UL, for min søster fikk flere uker i forveien vite at ungen var over 3 kg, så hun kom til få en stor bebis...jenta var nesten 2800 da hun var født, så det stemte jo absolutt ikke!!!!!!!kjenenr til flere som får vite ca målet på barnet ved UL...og de stemmer absolutt IKKE....!! gjennomsnittsbarnet er 3600g nå i dag...så de fleste vil nok føde barn på ca det kg tallet vil jeg tro.....jeg drar jo snittet opp siden jeg sist fikk en på 3810..uten da å ha diabetes... så er spent denne gangen..!

Skrevet

Anonym:

Tror de må ha mistanke om at du har et stort barn da, noe som vises gjennom stor mage og sf-mål. Eller som hun over som har sv.skap.diabetes eller sv.skap.forgiftning

Skrevet

Jeg har hatt stort SF-mål hele veien, bør jeg "kreve" å få sjekket størrelsen på barnet? Noen andre som har gjort det? Jordmor sier ingenting om det, anne enn at veksten er jevn og fin..

Skrevet

Jeg fikk ekstra ul pga at sf målet hadde gått fra 33 til over 40 på to uker og jm ville skjekke at alt var i orden.

Har hørt om mange som har fått stor mål på ul men som har fått "normale" barn. Tror uansett ikke det så mye verre å føde stor enn liten unge.

Ei veninne revnet masse og ungen hennes veide 2700. Har nok mer med utdrivningsfasen å gjøre.

Går den nogenlunde rolig for seg får huden tid til å strekke seg. Går det fort vil en nok revne fortere.

Hodemålet til jenta mi ble målt til 10 cm i diameter... 35 i omkrets??? eller?

Uansett så tror jeg at ei på 4 kg er klar for å komme ut selv om hu vil regnes som prematur om a kommer innen ei uke...

Blir tidenes største prematur i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...