Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg og samboeren er 37/38 år gamle og har akkurat fått beskjed om at hans sædkvalitet er for dårlig til at befruktning på naturmetoden er lite sannsynlig. Han har vært hos Dr. Purvis og avlagt prøve. Må si at det var triste nyheter for oss begge da ingen av oss har barn fra før.

Jeg har jo nå kastet meg over all informasjon jeg kan finne om våre muligheter. Ser med gru at prøverør ikke tillates etter fylte 38 og da har jeg et knapt år på meg. Vi har fått time hos Purvis igjen i august, men vet jo ingenting om videre gang i dette.

Er det noen som har erfaringer eller råd og dele med oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Jeg er 38 år og midt i prøving og hei hvor det går.

Vi startet i nov i fjor, bare 3 mnd før jeg fylte året. Hvem har sagt til deg at grensen går ved 38 år? Ingen som har sagt det til oss iallefall, så jeg ville ikke gitt meg med det hadde jeg vært deg:)

Hvor hører du til? Vi hører til Haugesund, og har som sagt ikke hørt noe om det du sier. Kanskje de praktiserer forskjellig, jeg er ikke så veldig erfaren på dette.

Klem og lykke til

Skrevet

Hei ringen!

Husker ikke hvor jeg leste det, har trålet internett de siste dagene. Jammen godt å høre at dette ikke er tilfellet! Vi bor rett utenfor Oslo så det er jo mange muligheter vil jeg tro.

Tusen takk for svar, og lykke til :-)

Klem Wilma

Skrevet

Vi har en fantastisk lege/gynekolog, så ting gikk vanvittig fort når vi først satte igang. Hadde hørt om skremmende lange lister..

Skrevet

Hei,

Det er ingen aldersgrense på 38 år, men etter fylte 38 får du ikke behandlingen dekket av det offentlige. Man kan få noe av utgiftene til medisin refundert, men altså ingenting av behandlingen.

MEN: Siden køene er lange kan det vel tenkes at det skal mer til for å slippe til i det offentlige helsevesenet, og siden man uansett må betale alt selv, kan det være en ide å kontakte en privat klinikk. Der er det mindre kø, men sikkert litt dyrere.

Såvidt jeg har funnet ut er øvre aldersgrense rundt 43-44-45 år (for kvinnen) - varierer litt fra klinikk til klinikk.

Lykke til, uansett!!

Skrevet

Hei

Du kan jo også vurdere å gjøre dette i utlandet så slipper du å bli satt på en lang venteliste og kan heller starte med en gang. Det er jo selvfølgelig dyrere, men har dere økonomien til det så kan det være en veldig bra løsning.

Uansett lykke til!

Skrevet

Tusen takk for nyttig inforasjon. Skjønner at det offentlige trolig ikke blir veien og gå, så vi får se oss om etter private løsninger. Noen som vet noe om hva dette koster?

Hilsen Wilma

Skrevet

Prisene varierer veldig fra klinikk til klinikk. Klinikkene i Norge er noe høyere enn f.eks i Danmark, men da slipper du jo reisekostnader.

Jeg holder til på Nordica i Danmark og der betaler man 16000 per forsøk, eller 33000 for 3 forsøk.På Ciconia koster det 19000 og 37000. Jeg tror en pakke på 3 på Omnia koster 42000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...