To store og en i magen Skrevet 27. juni 2006 #1 Del Skrevet 27. juni 2006 når fortalte dere at dere var gravide -til evt storesøsken -til egne foreldre og søsken -til venner -til jobben gleder meg så til å fortelle nyheten til alle sammen, men samtidig vil jeg vente...er enda på 1.trimester... Mamma blir nok og fatte mistanke fort vil jeg tro...pia mi som skal bli storesøster blir 4 i september, hun vil jo hels ha baby i dag hun..blir lenge og vente til februar før ho... Jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede...her er det en beboer som er STOR røker inne(burde vel ikke være så mye med han?) og en som kan gi magen et slag (men det er vel ikke SÅ farllig helt tidlig i sv.skapet, eller?) Noen om har noen tanker og dele med meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5484417-%C3%A5-fortelle-nyheten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokosbolle Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 Heisann! Jeg er 12+5 og fortalte det til: samboeren min: sammen dag som testen var positiv (var ikke planlagt, så var tøft nok bare å fortelle det til han) var vel 4+5 søstern min: når jeg var 10+0 fordi hun maste på meg om at jeg bare måtte ta et glass hvitvin, hehe foreldrene mine og hans: 12+0 venner: han har fortalt det til sine, men jeg har ikke fortalt det til mine, skal på UL om to dager, så forteller det da tenker jeg jobben: har ikke fortalt det for jeg har en veldig lite slitsom jobb, trenger ikke å ta så mye hensyn til meg selv, men skal fortelle det til jobben på fredag, for da har jeg vært på UL og forhåpentligvis sett frøet! Hvis du har en spesielt anstrengende jobb, evt. med risiko for skader, burde du fortelle det sjefen din (som har taushetsplikt) slik at du kanskje kan omplasseres til et mindre farlig miljø? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5484417-%C3%A5-fortelle-nyheten/#findComment-5484647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumsk Skrevet 27. juni 2006 #3 Del Skrevet 27. juni 2006 Det å fortelle folk kom litt i rykk og napp. Dette er den første for både min mann og meg så storesøsken trengte vi ikke å bekymre oss for. Foreldrene våre fikk vite det etter ca. 8 uker. Da fikk også min yngere søster vite det som prompte skrev at hun skulle bli tante etter brukernavnet sitt på msn, så da visste plutselig resten av slekta også. Det var jo ikke helt planlagt kan man si. Jobben fikk vite det etter ca 5-6 uker for da satte kvalmen inn og jeg kunne ikke gå på jobb. Da fikk også alle kollegaer vite det (lite diskret arbeidsplass jeg har). Venner fikk vite det mellom 10-12 uker. Jeg er enig med forrige innlegg: jeg ville nok også sagt ifra til sjefen slik at du kunne blitt plassert i et noe tryggere miljø. Slag mot magen er kanskje ikke så farlig ennå, men meg tror ikke jeg ville tatt sjansen. Storrøykere har heller ingen positiv effekt, ikke hvis du omgås ham veldig mye i løpet av en dag iallfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5484417-%C3%A5-fortelle-nyheten/#findComment-5484882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To store og en i magen Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 27. juni 2006 tusen takk for svarene Når det gjelder jobben min,er jeg veldig usikker... Hvis jeg har storrøykeren når jeg er på vakt, er jeg sammens med han hele tida- max 4-5 meter unna han iløpet av hele min vakt. Er da i hans leilighet som naturlig vis inneholder ganske så mye røyk....tro hvordan dette med røyk er for lillebabisen i magen...og hvor langt på vei er jeg når jeg bør holde meg totalt borte fra han. røyken er vel skadelig for babisen etterhvert som utviklingen skjer og organer dannes.. Huff, blir så bekymret at... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5484417-%C3%A5-fortelle-nyheten/#findComment-5485093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå