Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Del Skrevet 27. juni 2006 Har lest en del innlegg her, så regner med at jeg kommer til å få en del kritikk, men greit det, fortjener det, men håper oxo at det er noen som kan "hjelpe" meg litt med det jeg lurer på.. Det har seg sånn at jeg for nesten 5 år siden, møtte en gutt, som jeg likte og vi ble bedre å bedre kjent..etter litt hadde jeg en litt uheldig episode, hvor jeg møtte eksen min på byn og vi hadde sex. Siden jeg ikke var offisielt sammen han nye, ville jeg ikke fortelle han noe om det. Vi ble sammen og det gikk noen få uker og jeg fant ut at jeg var gravid. Da jeg regnet ut i forhold til syklus og ul og alt, ble jeg gravidlitt over to uker etter episoden med eksen min, så jeg slo meg til ro med at det var den nye kjæresten min som var far til barnet.. Barnet ble født og alle fortalte gang på gang hvor utrolig lik pappan sin han var, så da pustet jeg lettet ut. Var jo ikke tvil da lissom. Forholdet vårt varte frem til gutten vår var 6 mndr, så han har hatt vanlig samværs ordning og betalt bidrag og sånn i 3 1/2 år. Problemet er bare det at nå den siste tiden har flere kommentert hvor utrolig lik gutten min er på min første eks, jeg kan ikke si jeg ser det selv da, men blir jo veldig usikker da. Så da ser jeg ingen annen utvei enn å ta en farskaps test. Har snakket med min første eks om det og han er med på det. MEN det jeg lurer på; 1. Kan vi dra opp på sykehuset og gjøre det? eller må vi betale nesten 3000,- og gjøre det på f.eks. dnatest.no? 2. Får pappan hans beskjed om det? han er jo far på papiret. 3. Hvis det uheldigvis viser seg at pappan ikke er pappan, hvordan gjør man det med farskapet og sånn.. og bidraget som er blitt betalt i flere år? første eksen min er redd for at hvis det viser seg at han er pappa, så må han betale tilbake alt som pappan har betalt.. Er det sånn? Huff.. ble mye det her, men håper det er noen som kan hjelpe meg litt.. Ønakser dere alle en fin dag.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5483977-ehh-hjelp/
Fru Brumm Skrevet 4. juli 2006 #2 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg ville ihvertfall tatt prøven for å få klarhet i hvem den egentlige faren er. Og ta resten etterpå. Hvis du har et godt forhold til han som er satt opp som far, sett deg ned og snakk med ham, forklar ham hvordan det står til osv. men jeg tror du burde vente til du vet resultatet av en DNA- prøve.. Lykke til!! Håper det ordner seg for det beste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5483977-ehh-hjelp/#findComment-5547934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå