Gå til innhold

Noen som har erfaring med ring rundt livmorhals?

MammaTil Hjertebarn+1 gutt til

Anbefalte innlegg

Fikk satt på denne i uke 33, da var livmorhalsen min 0,5cm å jeg hadde 2,5 cm åpning. Skal ta den av i uke 37. Noen som vet om fødslen starter med en gang da? Har prøvd å spurt på sykehuset. men de gir så "vansklige" svar. Viss noen andre har hatt ring rundt, hvor lang tid tok det før fødslen deres startet?

Fortsetter under...

Hei, jeg fikk cerclage(det samme som den ringen du har fått) i uke 23 pga åpning av livmorhals + har hatt en spontant fødsel 2 år før(i uke 24.5), det gikk fint ca.4 dg, etter opreras. og fikk jeg rier for ukjent årsak, (selv om jeg hadde sengeleie i 14 dg)

så det ble en ganske trist avsluttning. Men den måtte tas ut pga kraftig rier tiltross for rie-dempend-middler. Men nå (etter 3 år) har jeg fått indre-cerclage(litt større opr, ,gjøres v/å lage et snitt i buken) i dec. og prøver igjen.

Det var flere som har hatt positiv erfaring m/ ringen, + du har kommet så pass langt i gravideiteten, sånn at babyen klarer seg fint.(om det blir noe?) Men det er SÅÅÅ viktig at du tar det m/ro, prøv å hivle 2-3 ganger i løpet av dagen, slik at du avlaster livmorhalsen.

LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...