lukastar Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jenta mi er akkurat blitt 8 mnd, og jeg har akkurat sluttet å amme, det var tomt.. Nå må jeg gi NAN, og jeg lurer på hvor mye melk de egentlig trenger? Hun får to grøtmåltider pr. dag som inneholder melk, og jeg klarer å få i henne ca 90 ml NAN i løpet av hele dagen. Er dette nok? Takk.
~chess~ Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Jeg spurte samme spørsmål på helsestasjonen, som et hypotetisk spørsmå,l for jeg har tenkt å amme litt til. Hs sa at jeg isåfall ikke hadde behøvd å gi mme istedetfor, for babyen får nok melk med 2 grøtmåltider pr.dag. Hun anbefalte da vann som drikke istedetfor melk. Dette var på 8-mndkontrollen.
Mamma til tre Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Las eit svar fra ei helsesøster ein plass (var det på babyverden?) at dei små bør få 6 dl med melk om dagen..
Rullgardina Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Jeg fikk beskjed fra helsesøster at de skal ha maksimalt 5 dl om dagen
Livmor Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Har også hørt maks 5 dl. Gutten min (8,5 mnd) drikker mindre enn det. Får ei flaske med 230 ml om morgenen, men drikker ikke mer da utenom den tørrmelka som er i grøten. Får vann å drikke til måltidene.
Trollemor og snuppa! Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Er ikke 6 dl med melk ganske mye? Det er jo også anbefalt at de skal få fire måltider fast føde om dagen når de er såpass gamle! Det hadde ikke snuppis klart å fått i seg altså.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå