Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 .. babyen ligger i magen? Hvordan kjener en i så fall det? Når er det vanlig at babyen inntar den stillingen den skal ha frem til fødsel?
Klukkhøna Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 du kjenner hvike retning hodet er i når hn hikker i alle fall, ellers er det nok opp til fantasien å prøve å gjette seg til... men tenk deg: en fot kan nok sparke hardere enn en arm, du kjenner hvis baby virklig setter hælen mot et ribbein:) de kan snu seg rundt inni der i alle fall til uke 35...
en av hver Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jormødrene kjenner det jo, så det er klart det går an, men det er ofte ganske vanskelig. Jeg var på kontroll i uke 35, og da hadde junior snudd seg. Jm kjente hodet rett over skambenet(bruk tommel og pekefinger på hver side av hodet), men det var ikke festet. Du må dytte godt ned i flesket og klype litt hardt, egentlig litt vondt. Jeg klarte godt å kjenne det selv rett etterpå. Du kan også kjenne hva som ligger opp mot magesekken din. En rumpe er litt spiss, men myk, og gir en annen følelse enn et hardt hode hvis du rugger på den.Litt sakterer respons liksom. Med flate hender på hver side av magen kan du forsøke å kjenne om det er en lang ryggflate du kjenner, eller om det er mye fostervann (mykt) og ruglete av armer og ben.. Det er vanligst at ungen ligger med ryggen på venstre side når h*n har snudd seg. Lykke til.
Hanne_marte Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 jeg kjente det veldig godt fra uke 30. jeg kunne kjenne en stor klump/ball (rumpa) under ribbebeina. merket også at sparkene i blæren gav seg.....: )
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har siden uke 28 kjent hikking helt nederst ved skambenet nesten hver dag, og var da veldig sikker på at hun lå i hodeleie. Men da jeg var til UL viste det seg at snuppa lå med den lille søte fua si dypt nedi bekkent mitt - og det gjør hun enda nå i uke 32. Jeg klarer ikke å kjenne hvilken vei hun ligger, men legen min kjente tydelig et lite hodet helt under ribbeina mine på kontroll på fredag. Har v ært masse liv og masse kynnere det siste døgnet, så jeg håper hun holder på å snu seg nå!!! Men noen barn snur seg ikke før under fødselen, så man er aldri siker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå