Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer å starte familiebarnehage i vår sokkelleilighet og ansette en person til å ta seg av 3 barn under 3 år. Noen som har en ide om hvor mye den personen bør ha i lønn? Han/hun gjør jo samme jobben som en dagmamma, men hva med betalingen? Den er vel litt mer, og selvfølgelig hvit.

I tillegg må jeg ha en forskolelærer i 15% stilling, så den som skal jobbe der på heltid trenger ingen spesiell utdanning siden forskolelæreren tar seg av det pedagogiske etc. Hva er vanlig lønn til forskolelærer?

Jeg vil få kommunal støtte (mener det er ca 75000/barn/år), så da vil vel de barna som går der ikke få kontantstøtte? Hva er det da vanlig å ta i foreldrebetaling?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5482648-familiebarnehagenoen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om familiebarnehager spesielt, men litt om barnehager generelt.

En barnehageassistent tjener fra ca 200.000,- og oppover, alt etter ansennitet. En førskolelærer fra ca 270.000,- og oppover.

Tviler på at du får kommunal støtte i den størrelsen du nevner, du får derimot statsstøtte for hvert barn, regnet ut fra tildelt oppholdstid. Muligens får du også kommunal støtte i tillegg, her der det forskjellig fra kommune til kommune.

Maxpris for barnehager er på 2250,- evt. med tillegg for matpenger. Barna får ikke kontantstøtte når de benytter seg av barnehage med statsstøtte (Kan få delvis kontantstøtte ved deltidsplass).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...