en av hver Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har tenkt til å se hvor langt jeg kommer med massasje og lystgass, men er åpen for epidural hvis det viser seg at jeg trenger det. Er det mange som har tenkt til å føde uten, men som har brukt det likevel?
Happy Ignorant Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Hei! Jeg hadde håpet å føde mitt første barn uten epidural, men etter 9-10 timer med tette rier og kun 4 cm åpning, trengte jeg rett og slett en pause. Hadde fått lystgass, badekar, akupunktur, og alt hjalp litt, men ikke lenge nok. Fikk epiduralen, spiste en brødskive og samlet litt krefter, fikk riestimulerende drypp siden riene avtok, fikk riestorm (veldig vondt, håper å slippe det denne gangen), fikk åpning og pressrier. Det hele varte i 12 timer fra vannet gikk hjemme. Har termin 3.sept og vil igjen prøve å føde uten epidural hvis jeg klarer.
Karoline's*mamma Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Hadde tenkt å føde på storke (i bergen), der får man ikkje epidural, og eg hadde tenkt å prøve meg uten. Men av forskjellige grunna vart eg flytta frå storken og over på føden, fekk drypp og et førte igjen til epidural. Denne gangen vil eg ta det som det kjem. Kanskje prøve meg på storken igjen. Men føler eg at eg treng epidural og andre ting ikkje kan hjelpe meg, ønskar eg gjerne epidural igjen.
Rut Bram Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville også i utgangspunktet prøve uten sist gang, og begynte på Storken (hvor du ikke kan få epidural). Men pga at det tok så lang tid - ca 22 timer fra vi kom inn... jeg ble fullstendig utmattet, riene tok ikke lengre og babyen i magen ble stresset (farlig høy hjerterytme) måtte jeg få riestimulerende - skulle egentlig hatt epidural da, men det var fullt på Føden (!!) og legen var ikke tilgjengelig, derfor ble det petidin.... det gikk bra til slutt, da. Denne gangen skal jeg igjen prøve uten - tror jeg skal klare det hvis ikke fødselen blir like lang som sist gang, som regel går det jo litt fortere andre gangen... men har fått klarsignal på epidural hvis det skulle vise seg å bli like ille som sist gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå