Gå til innhold

8+2 uker på vei, men forsteret er kun 4 mm...


elly belly

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg har nettopp kommet fra min første UL etter jeg ble gravid. Jeg var svært forventingsfull og spent da jeg dro inn i dag, men nå er jeg mest tom og lei meg. Embryoet var svært lite og legen forventet at det skulle være 10 mm stort siden jeg er i 8. uke. Men det var bare 4 mm og hun sa at det kan være en mulighet at egget ikke begynte å utvikle seg med en gang. Håper den lille klarer seg og blir større, og om en uke skal jeg tilbake.

 

Noen flere som har hørt om eller opplevd lignende selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så dumt! Men det trenger jo nødvendigvis ikke å være negativt. Kan det være at du har blitt gravid litt senere enn du selv tror?

Jeg vet ikke hvor lett det er å måle noe så lite jeg, kanskje det blir litt unøyaktig? De vokser sikkert litt i rykk og napp der inne. Håper alt går bra og at det har en naturlig forklaring! Lykke til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ganske kontrollert befruktning med IVF, så det er lite sannsynlig at det skyldes det. Men legen sa at det er mulig at egget mitt ikke begynte å dele seg før det hadde gått noen uker. Sånt kan skje hørte jeg. Men jeg er likevel skeptisk og redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg, det er frustrerende å ikke vite. Man tenker jo på det hele dagen! Men vi får bare krysse fingre for deg og håpe på det beste! Forhåpentligvis går uken fort frem til neste ultralyd, så du får et svar. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt en uke tilbake på min første ul jeg.. Tror egentlig d er helt normalt - er mange som blir d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på UL igår og mente at jeg da skulle være 8+6 i forhold til den dagen vi hadde samleie (hadde bare ett eneste ett i den perioden så jeg er sikker på at det var 9. mai det skjedde). Men legen mente bestemt at fosteret var max 8 uker, kanskje bare 7...

Vi så hvertfall at hjertet slo så jeg slår meg til ro med det foreløpig. Så du hjerteaktivitet? Da bør nok alt være ok tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille spire var bare 2,8 mm da vi var 6+1 , skulle egentlig vært 4 mm...

Hadde også IVF så rimelig kontroll på det hele...

Dette er bare 5 dager siden så vi har ikke vært på ny UL enda, men legen mente det var helt normalt og at voksingen går litt i perioder.

Vi var på UL to dager før det også, ble ikke målt da, men på de to dagene så vi skikkelig forskjell i hjerteaktivitet. Hjertet slo mye raskere på den andre UL'en noe som hvertfall tyder på at utviklingen gikk riktig vei.

 

Håper dette beroliget deg litt... kan gi ny oppdatering på torsdag for da er det ny UL for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Langemann

 

Nei, fikk ikke høre hjertet denne gangen, men legen sa vi skulle få høre det neste uke... Tvi tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Baffy

 

Nei, får høre hjerteslag på neste ul på tirsdag... Håper det slår flittig og viljesterkt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Embarazada... :)

 

Det er ganske stor forskjell på 2,8 og 4 mm kontra 4 mm og 10... Men jeg håper det går seg til og at den lille, etterlengtede spiren min vokser seg til snart! Får høre hjertet på neste ul, altså på tirsdag. Håper det banker friskt og viljesterkt!

 

Gjerne hold meg oppdatert om hvordan det går hos deg etter torsdag. Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg var på ul i dag 6+4 og min lille stjerne var 6,7 mm. Og vi fikk høre hjertet som banket og slo for oss:-)

Ønsker deg masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...