Gå til innhold

Teste med annet enn morgenurin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å ta en test i dag pga kvalme, vet sjansene for negativ test er stor da jeg er på dag 20 i syklusen.

Har drukket lite og spist lite de siste 3 dagene, vil ikke urinen være såpass konsentrert da at jeg kan teste døgnet rundt?

trodde det var det som var poenget med morgenurinen -at den var mest konsentrert om morgningen, og dermed mest sjanse for størst dose av disse hormonene som jeg aldri husker navnet på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig å teste med annet en morgenurin. Da må du ikke gå på toalettet på minst tre timer og selv det vil for de fleste ikke være nok.

Så tidlig i syklusen vil det bare være en blodprøve som vil gi deg et sikkert svar da det er veldig lite graviditets hormoner i kroppen ennå som kan slå ut på hjemmetester. (hormonene kalles S-SHBG og S-hCG men det er hCG som måles ved hjemmetester)

Jeg personlig ville nok ikke tatt en hjemmetest så tidlig men slått meg til ro med de symptommene du har for å se de fortsetter for så og ta en CB test tre dager før forventet mens. Alternativt gå til en lege for å ta en blodprøve....

Masse lykketil håper du har rett i dine symptomer og at de fortsetter fremover.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...