Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kaia (15mnd) går ikke (langt derifra!), hun går langs møblene, da. Begynte ikke å krabbe før hun var året, og det var etter masse fysioterapi. Hun babler, og sier ting som vi nesten forstår. Det meste heter variasjoner over "me". "Henne?" (hvor) og "deerrr" er det eneste som er konsistent. Men hun er veldig lur sosialt, og sjarmerer alt fra gamle damer til sure tenåringsgutter på bussen hver dag ;)

expat.. er det ikke moro? hehe sånn var han eldste min også(5år nå) han er vel egentlig slik enda... da jeg bodde i spania med han i 9 mnd da han var to år så sjarmerte han alle som var.. alle skulle gi han ting hele tiden..og mat.. måtte bremse det litt,for han begynte å bli veldig bortskjemt etterhvert.. og det var ikke av meg..hehe... men det var ikke så moro da han hadde sluttet med bleier da han var 3,og satt og fortalte hele bussen hva han gjorde på do og hvordan det så ut... hehe :)

Annonse

Jenta vår, nå 15,5 mndr, begynte å ta sine første skritt alene da hun var ca. 14 mndr gammel. Går brukbart nå (har blitt bedre for hver dag), ihvertfall innendørs, men det tar nok litt tid før hun løper i vei utendørs ja. En lege skrev til meg at det å lære å gå er noe av det vanskeligste et barn skal lære, så det er ikke så rart at det kan ta tid for enkelte.

Hun sier heller ikke så mange tydelige ord, men peker og smiler og ler og sier dee (der) og mamma og pappa, amm... (lampe), baa... (bamse eller ballong eller ball), så da er det jo bare fint! Litt synging og nynning blir det også av og til. Hun skjønner jo alt vi sier ser det ut til.

Bare ta det med ro - han kommer helt sikkert til å både gå og snakke om ikke så lenge. Skjønner godt at du blir litt utolmodig - det har jeg vært også, for man ser jo mange småbarn som løper rundt når de er bare året. Får bare holde ut, så kommer det helt sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...