3småengler Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jeg vet ikke om det er en gutt eller jente jeg har i magen, og har faktisk ikke et eneste navneforslag. Får dårlig samvittighet for den navneløse, jeg. Kanskje det er derfor h*n ikke vil ut?
~mamma~ Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Nei, navnet er ikke klart. Vi vet (med et visst forbehold) at vi venter jente, men klarer likevel ikke å finne noe som begge to liker... Har termin i september, og alle vanskelige avgjørelser har vi utsatt til ferien, så nå er det snart på tide å finne navn, gjøre innkjøp osv.
1....2.....3 Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Vi vet det er en gutt der inne , men navn er jo helt umulig.....bladde oss gjennom hele gutte seksjonen i norsk navneleksikon her om dagen , uten å komme noe nærmere av den grunn....Vi spøker også med at han nok kommer til å vente med å komme til vi kaller han noe annet enn Lillebror... Hehe Nei regner med at det ordner seg når vi ser han jeg, for meg er det helt umulig å gi navn til an jeg ikke har sett før...(vi har dessuten noen måneder på oss da, før staten gir han et navn,hehe) :-)
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Nei absolutt ikke! Vi vet vi får jente, men greier ikke å bestemme navn før vi har henne her. Synes det er uvirkelig at vi skal få en baby, og greier ikke å bestemme nå på forhånd. men vi har noen forslag da.
* Zoë * Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg fikk ikke navn før jeg var tre uker gammel. Hmmm, kanskje det er derfor jeg er så rar..? ;o) Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet! Kanskje kommer navnet til deg når du møter det lille miraklet ditt for første gang. Kanskje tar det noen dager. Det spiller ingen rolle. Det er ikke lett å velge navn, for det er så mange fine. Jeg har kriterier for navnevalgene våre: De må minst ha norrøn stamme, men aller helst være norrøne. Storebror har norrønt navn, lillesøster får et svensk navn med norrøn stamme. Noen ønsker navn som kan uttales greit på engelsk (internasjonale navn), andre skal ha dobbelnavn, mens andre igjen vil overhodet ikke ha dobbelnavn. Oppkalling er også vanlig, enten ved at man bruker det samme navnet eller en avart av navnet til den man kaller opp etter. Noen bruker bare sammen forbokstav som det er i navnet til den de kaller opp etter. Lykke til med fødsel og navnevalg!
esmase Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Vi blir visst aldri enige om navn vi heller... Har 5 dager til termin,men ingen alternativer engang.... Vet med stor sannsynlighet at det er en gutt der inne,men foreløpig er han navnløs ja.. )
På'n igjen Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Vet vi får en gutt, men har enda ikke funnet noe navn (har termin 30. august)Foreløpig kaller vi han bare Lillegutt..... Har to store barn fra før, så med 4 stykker som skal mene noe om navn så blir nok ikke dette veldig lett... Første fødte fikk navn rett etter fødselen, da så vi hvem hun var, mens 2. mann hadde vi bestemt omtrent fra dag 1 i svangerskapet, uten å vite hva det ble, men det klaffet... Tror ikke vi skal bekymre oss, navnet kommer etterhvert
minimy m Emma & Emil! Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Vi hadde funnet navn til SNuppa vår, å det var Emma.. Men nå er jeg litt usikker, syntes oxo Johanne er så fint jeg Får se hva hu ligner på når hu kommer ut
MissHønemor Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Nope, har ikke funnet noe navn enda. Har skrevet liste, men den er laaaang... Venter til h*n har kommet ut, slik at vi vet om det er en gutt eller jente, så tar vi det derifra. Har selvsagt noen favoritter, men det er mange av dem også
♥Tiny Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Har fått vite at vi venter en jente (med forbehold da), så her heter jenta i magen Tiril. Blir det en gutt (som jeg er sikker på det ikke blir) blir det en liten Tobias.
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Vår lille gutt skal hete Vegard. Mannen min er ikke heeelt konfortabel med det enda, men det blir han nok når han ser ham, for jeg vet at det er en Vegard:)
MorLykkelig Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Her har navnet vært klart i endel mnd. Vi får en liten gutt. Men har foreløpig klart å holde det hemlig her inne. Har enda ikke sett noen andre her inne som skal kalle gutten sin det samme, og det syns jeg er litt artig. Vi gjorde en avtale jeg og min samboer. Jeg og gutten vår tar samboers etternavn, mot at jeg fikk bestemme fornavnet på den lille. Endte med et navn vi trives godt med begge to. Så nå blir det spennende å se om navnet kler han, vi har 10 dager til termin.
3småengler Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2006 Hei. Takk for mange fine svar. Samvittigheten ble betydelig lettere.
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Hadde bestemt meg for Tiril dersom det var en jente inni der, men ettersom det blir en gutt har det kokt jevnt på navnedebatten oppi hodet mitt og jeg tror vi har blitt enig om Hans Christian til slutt...
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 27. juni 2006 #16 Skrevet 27. juni 2006 fant navn før vi viste hva det var:-)samme kveld som jeg sa det til ham hadde vi navnet klart.det er lille colin leon som ligger der inne og vokser.vi er 100% sikker på gutt, for som legen sa det, om pungen ikke faller av under fødselen kan jeg garantere en gutt;-) hadde det blitt jente var det sonja maria...får vente til neste gang det da;-)
anette_82 Skrevet 27. juni 2006 #17 Skrevet 27. juni 2006 Zara Zilan skal jenta vår hete. gleder oss masse, skulle det bli en gutt blir det noah eller philip. men vi har nettopp funnet navn, har termin om 3 uker
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #18 Skrevet 27. juni 2006 hehe vanskeligåfinnenick vanskeligåfinnenavn
Lilje74 Skrevet 27. juni 2006 #19 Skrevet 27. juni 2006 Vi har et jentenavn, men har ikke noe guttenavn i bakhånd. To uavhengige UL-timer har sagt at det blir jente så... Kan jo være vi ombestemmer oss når det gjelder jentenavnet også... Ikke lett med navn nei...
Tomine is my star Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 Så fremt det er jente inni der er navnet klart ja.... )
olivia71 Skrevet 28. juni 2006 #21 Skrevet 28. juni 2006 Navnet på andremann har vært klart nesten et år før jeg ble gravid, men det forutsetter at det stemmer det UL viste - at det blir en jente til. Vi vil ha et spesielt navn og har pratet masse om det. Ingen andre som heter det i Norge, og har ikke sett det nevnt her heller. Hadde en runde med nye navnelister for noen mnd siden for å sjekke, men ender på samme navn. Blir det gutt har vi ikke peiling. Synes det er helt umulig å finne fine guttenavn (sorry alle guttemammaer), det blir bare de vanlige navnene som går igjen år etter år. Helt OK navn mange av dem, men ikke spesielle nok til at vi klikker på noen av dem. Har faktisk enda til gode å se et (!) jeg kunne tenke meg. Så hvis hun er en han, blir han navnløs en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå