Gå til innhold

risiko for MA etter uke 8???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor stor risikoen for MA er etter uke 8?? Vet at foster som dør i MA ofte dør veldig tidlig (uke 5-6...)... Hvis jeg da har sett hjertet slå i uke 8 og ikke har hatt noen blødninger etter det, er det da god sjanse for at dette går bra? SA har jeg jo ikke hatt, siden jeg ikke har hatt blødninger mener jeg...

 

Eller er det mange fostere som slutter å utvikle seg etter uke 8 også (uten at man får blødning...dvs MA)??

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

legen sa til meg at det var 95% sjanse for at det gikk bra hvis man var kommet forbi uke åtte og man hadde sett ett bankende hjerte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er riktig, har du sett ett bankende hjerte i uke 8 er sanns meget stor for at det skal gå bra. Jeg opplevde å komme på ul i uke 12 i julen og fosteret var dødt. Hadde da sett et bankende hjerte i uke 8 og 10. Men dette er svært sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om risiko i % er etter uke 8, men har selv hatt to MA. Den ene viste seg i uke 16, hvor da fosteret hadde dødd i uke 11 (jeg hadde fortsatt alle gravidsymptomer - bare gradvis svakere) og en MA i uke 13, hvor fosteret hadde dødd i uke 10.

Jeg fikk aldri noe klart svar på risiko eller sånn. Og mange har jo småblødninger under svangerskapet uten at det betyr noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJANSE FOR AT DET SKAL GÅ BRA!

 

-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

 

(Sjansen for SA/MA er da:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier du hadde MA i uke 15, mener du da at fosteret døde i uke 15? Eller at MA'en ble oppdagen i uke 15 og at fosteret hadde dødd tidligere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...