Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tulla mi er 7 uker og har siden fødselen vært plaget med mye luft i magen og plager i forbindelse med dette(ikke kolikk, men mye slit for å få ut luften). Startet for en uke siden med miniform dråper, for å se om dette kunne hjelpe henne. Hadde ingen virkning første dag, men jeg hadde lest at det kunne gå opptil 3 dager før maksimal effekt. Det hele resulterte til slutt i at hun fikk kraftige magesmerter og skrek utrøstelig i mange timer både natt og dag! Mormor kom med forslaget om å slutte med miniformen for det var den eneste forandringen den siste tiden..., og noen måltider senere,uten å ha git henne miniform, er hun som før igjen ! Sliter for å få ut luft fortsatt, men har ikke vondt og smiler og ler igjen...:) I disse skriketimene gikk mine tanker til alle som har bebier med kolikk....å ikke kunne trøste tulla mi, var helt forferdelig...jeg vet ikke hvem som gråt mest...hun eller jeg...?!

Noen andre som har opplevd dette i forbindelse med bruk av miniform?

Synes det var litt rart, for det skal jo ikke ha noen bivirkninger...det skal jo oppbevares i kjøleskap og vil jo dermed nødvendigvis være litt kaldt når hun får det...kan det være det som har slått krøll på tarmene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5481337-miniform/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hos oss gjorde minifom ikke situasjonen verre, men heller ikke bedre. Det rett og slett hadde ingen effekt;)

Er så fælt når de sliter med magen, uff, gutten vår hadde det slik helt til for en uke siden, siden da har det gått gradivis over og nå har han bare en episode med trykking kl 4 hver dag.

Du spør jo ikke etter tips så det kan godt være du kan alle triksene allerede;) men bare for sikkerhets skyld, har du prøvd å trykke beina hans opp til magen? Gjør det hardt men ikke om han ikke vil. Hold beina der i 6 sekunder, det hjalp hos oss. Og husk rapen etter måltidene...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5481337-miniform/#findComment-5481578
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...