Gå til innhold

UL uke 6


Juliemamman

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd forrige uke da jeg var 6+2 pga magesmerter. Har lest her inne et sted at andre som har vært på ul så tidlig har sett et foster på 5 mm, men min hybelboer var bare 3 mm, og vi så heller ikke at hjertet slo. Dette bekymrer meg... :(. Er kjemperedd for at det skal være noe galt med utviklingen til den lille, så tok hcg-test på torsdag og i går for å være sikker, og den får jeg svar på i dag.

Noen som har erfaring med slikt, og kan fortelle meg om det de så hos meg var normalt eller ikke? På sykehuset så sa de at alt så normalt ut, men at de ikke kunne garantere noe. Kan det være at jeg ikke er så langt på vei som jeg tror? Er det vanskelig å måle nøyaktig lengde så tidlig, så målingen ble feil? Eller er det noe galt?

Takknemmelig for alle svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL rundt uke 6 (mener selv at jeg var 6+1 den dagen men legen mener jeg er kortere på vei) og så bare antydniger til at det var noe der. Var heller ikke blitt kvalm da og endte opp kjempebekymret...

 

Så kom kvalmen og såre bryster og i går (8+6 i følge min beregning, fortsatt kortere ifølge legen) var jeg på ny UL og så et lite hjerte som banket! H*n så vanskelig til så legen fikk ikke målt men det viktigste var at vi så hjerteaktivitet.

 

Syns du skal slappe av inntil videre, ikke alle ser så mye så tidlig som du er.

 

Klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, Baffy :). Skal på ny ultralyd neste torsdag, da er jeg 8+1. Håper virkelig jeg får se et lite hjerte som slår da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg var på UL i dag første gang etter jeg ble gravid. Og jeg er 8+2 uker på vei og embryoet/fosteret mitt er bare 4 mm... Legen forventet at det skulle være nærmere 10 mm. Så enten så begynte ikke egget mitt å dele seg litt sent eller så er det kanskje noe galt med den lille. Blir fulgt opp nøye fremover, og jeg skal tilbake på UL om en uke så får vi se om h*n har vokst. Jeg er kjempetrist, men prøver å ikke ta sorgene på forskudd. Men ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på UL da jeg var 6+3, og fikk heller ikke sett noe bankende hjerte, så det er godt å høre at det er flere av oss. Fikk heller ikke vite str på fosteret, men fostersekken var på 8mm. Ble litt bekymret jeg og først, men nå har jeg funnet ut at jeg bare må ta det som det kommer.

Skal tilbake om en uke, da er jeg 8+0, og kan bare håpe på at alt er bra da. Legen min lurte og på om jeg kunne være litt kortere på vei enn jeg trodde selv, men fant etterpå ut at størrelsen var innenfor normalen. Han kunne heller ikke garantere noe, men det var godt å se at den lille var på rett sted, og ikke utenfor livmora. Håper h*n vokser seg stor og sterk!

Når har du neste UL og når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MaybeMe!

 

Nå dette får synke inn litt vet jeg at jeg kommer til å ta det med fatning. Jeg fikk nettopp vite det, så jeg er fortsatt litt shaky. Jeg har neste UL på tirsdag om en uke. Har ikke fått termin og det er kanskje fordi det er litt touch and go enda. Huff... Har ønsket oss barn sååå lenge og nå vil jeg at det skal bli vår tur. :-) Kryss fingre og tær for meg... Tvi tvi til deg også. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du blir fulgt opp da :). Krysser fingre og tær for at alt er bra med spirene våre, selv om de er litt små. Men hvor enkelt er det egentlif å måle riktig lengde så tidlig? De ligger jo nokså sammenkrøket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på ultralyd neste uke, når jeg er 8+2. Har termin 15.februar.

De sa ikke noe om hvor stor plommesekken min var, men årsaken til at jeg var på ul var at det var mistanke om svangerskap utenfor livmora, og det var det i allefall ikke :). Håper det går bra med oss alle :)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi foreløpig termin samme dag!

Det blir spennende med neste UL, for da kan vi nok forvente å se litt mer. Et lite hjerte hadde beroliget meg veldig mye nå!

Krysser fingrene for alle spirene her inne.

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får holde kontakten her inne,da :). Å så spennende at vi har termin på samme dag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg var på UL i uke 5/6, akkurat overgangen, og da så de ikke noe. Men så plutselig to dager senere så de både fosteret og hjertet. Legen sa at i disse ukene var forandringen enorm fra dag til dag, og at det var litt bingo om en så noe akkurat da. Når jeg var tilbake i uke 7, var alt som det skulle. Da jeg var på UL i uke 7 var fosteret kun 4mm. Da var jeg 6+4 eller noe. Legen mente jeg var kortere enn jeg trodde, men da jeg kom tilbake i uke 9, var fosteret akkurat så stort som det skulle være. Så det var nok bare litt "tregt" i starten, mente de. Så de opprettholder fortsatt terminen min. :-) Lykke lykke til på neste ul. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa heller ikke hvor stor plommesekken min var. Jeg får høre hjertelyden neste uke og forhåpentligvis er den sterk og viljesterk! Hehe.

 

Jeg er også 8+2 i dag men jeg har regnet meg frem til termin 4.2. eller i den perioden da. Men nå som spiren er så liten og henger etter, vil det kanskje drøye enda to uker på termin.

 

Vi får holde hverandre oppdatert! Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt beroliget :). Har også ringt sykehuset og fått svar på hcg-prøvene som hadde steget fra 7300 til 19500 fra torsdag til i går, så det var godt å høre :).

Føles allikevel uendelig lenge til neste ul, selv om det bare er 9 dager til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har vært på UL i dag, er 6+4. Der kunne de se et foster på 6,7mm og et hjerte som banket og slo.

Men det er visst ikke på alle man kan se det.

SÅ det kan være at du ikke er så langt på vei som du antar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...