Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Del Skrevet 26. juni 2006 jaja, smarte meg har fått til en del dårlige vaner her i gården ja.. jeg vil skylde på kolikken og at jeg selv var utslitt, så jeg gjør det =) Da han hadde kolikk skrek han hele døgnet så og si, sov nesten aldri.. det gjorde at når han sov, sto eg musestilli til han våknet.. Gjorde alt eg kunne for å ikke vekke han, for å bare få de få minuttene med stillhet... dette er jo utrolig dumt den dag i dag.. men eg prøver såvidt å ha på tv og slikt no, men det får eg igjen for, for han våkner med en gang.. det er den ene dumme vanen.. den andre, den e enno verre, måten han sovnet på, var når han ble ammet, og no klarer han ikke sovne viss jeg ikke ammer han, av og til kan han sovne i bilen om han er veldig trøtt.. Dette er så utroli stress.. ikke forde eg må ligge der med han, og han våkner når eg skal legge han i sin seng, NEI, for du kan jo tenke deg levende når han er kjempe trøtt og vil sove, men er stapp mett =( Hva kan jeg gjøre?? Blir helt tullerusk av dette.. før kunne eg bysse han, så sovnet han, men det går ikke no.. har prøvd å synge for han, la han få sovne selv, gi han smokken, men den vil han ikke ha, ja, eg føler eg har prøvd det eg kan komme på, og er helt utslitt.. noen med erfaringer eller tips?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5480851-trenger-virkelig-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
flust Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 Jenta mi har vekslet på å sovne selv og å sovne på puppen fra hun var lita, men vi slet ikke med kolikk. Stort sett legger vi henne våken ned i senga. Da er hun trøtt og har fått grøt, samt pupp på sengekanten. Hun får koseteppet sitt og smokken sin, og så går jeg ut. Hvis ikke ligger hun bare å kikker på meg og girer seg opp. Pappaen er flinkere til å sitte inne hos henne og kose med håret hennes til hun sovner. Det er ikke alltid hun sovner med en gang, noen ganger begynner hun å gråte etterhvert. Jeg lar henne drive på en stund, så hun blir sliten, men da er det ikke illskriking. Går inn til henne med jevne mellomrom, men prøver å la være å ta henne opp. Tilslutt sovner hun bare, for hun var jo sliten i utgangspunktet. Vet ikke om du ble klok av dette, men det er iallefall det vi gjør. Jeg opplever også at hvis vesla mi sovner til en del bråk, da sover hun videre selv om vi bråker en del. Unntatt spesielt skarpe lyder da. Hvis hun derimot sovner når det er helt musestille i huset, og vi tar på tv eller begynner å bråke etter at hun har sovnet, ja da våkner hun ganske fort. Kan hende du har prøvd dette allerede, men hvis ikke så forsøk å ha tven på og på gløtt inn til soverommet mens du får gutten til å sove. Lykke til, forstår godt at det har blitt som det har blitt pga kolikken. Har aldri opplevd kolikk selv, men det høres alt annet enn moro ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5480851-trenger-virkelig-r%C3%A5d/#findComment-5481201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå