mamman til Håkon Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Er det noen som har vært flinke til å smøre seg med olje evt. krem hver dag og ennå fått strekk merker. Jeg venter nr. 2 og har smørt meg i bege svangerskap og ikke fått noen merker. Ikke fått noen ennå iallefall. Men bare lurer på om det er tilfeldig at jeg ikke har fått noen eller om dette med smøring hjelper. I fagbøker osv. mener jo mange at dette ikke har noe hensikt for merkene kommer alikevel. ???
gravid igjen :) Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 heisann jeg har vert kjempe flink til og smøre meg med kremer/oljer og tatt kapsler osv osv.. men her kom strekk merkene alikevell.. siden det er hudlaget under overhuden så sprekker så tror jeg ikke at kremer og salver kan "redde" noen fra strekkmerker. selfølgelig kan det ikke skade... men kan ikke se at det gjør at en ikke får merkene.. legen min sier at det er mye grunnet et hormon man mangler.. hmm ikke vet jeg.. det er dumt med strekk merker, men er ikke så mye og gjør med saken.... eneste trøst: FOR EN PREMIE!!! =)
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har anlegg for å få strekkmerker for jeg har noen på innsiden av lårene fra før jeg ble gravid + at mamma fikk en del når hun var gravid ... Foreløpig har jeg ikke fått noen på magen, men de kan selvsagt forsatt komme ... Gjør de det så gjør de det, men jeg håper jo og krysser fingre for at det ikke skjer! Har smurt meg masse masse masse med Body Butter ... Har også forstått at strekkmerkene kommer "under fra" , men uansett så føler jeg ihvertfall det er bra å holde huden litt fet framfor tørr ...
Blackstar Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har smørt meg med spenol på hele kroppen og jordnøttolje på de stedene som er utsatt for strekkmerker. Har 8 dager igjen til termin og ingen strekkmerker har dukket opp ennå. Krysser fingrene for at de holder seg borte.
På'n igjen Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Er i mitt 3. svangerskap (32 uker nå) og har ikke fått strekkmerker ved noen av disse. Jeg har ikke smurt meg eller dratt eller gjort noe spesielt for å unngå dette. Tror nok at er du disponibel for slike ting så får du det og er du ikke så slipper du unna...
* Zoë * Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 De som selger kremer sier at "Denne kremen er sååå bra mot strekkmerker osv". Legene og JM sier at man er disponert for strekkmerker eller ikke. Ingen krem i verden kan forhindre at du får strekkmerker om det er "meningen" at du skal få det. Strekkmerker er underhuden som sprekker og det er hormonelt betinget. Kremer virker i det øverste hudlaget. Jeg har sprukket underhud på baken (ikke sånn lynmønster som man ofte får på magen, men mer riller). Dette fikk jeg i tenårene, i en fase hvor jeg gjennomgikk store hormonelle forandringer. Jeg har ikke fått strekkmerker på magen (jeg venter nr 2).
en av hver Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har brukt opp to (dyre) strekkmerkekremer, men sluttet etter det. Var kanskje ikke helt regelmessig heller. Magen er uten et eneste merke, men puppene ser ikke ut i måneskinn. Hadde et par merker på hver pupp fra puberteten også, men ingen andre steder på kroppen. Tror nå ikke på kremer, men hormoner..
Hoppetussa Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Jeg smører magen inn med babyolje etter dusjen og hver kveld med Body Butter fra Body Shop. Har ikke smørt lår, bryster, og der har jeg fått et par strekkmerker. Så jeg innbiller meg at det har hjulpet å smøre meg jeg da...
Hanne_marte Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 jeg har smurt to ganger daglig med spenol på mage, hofter lår og bryst. har alikevell fått noen på hoftene og lårene : ( er over termin nå så håper jeg slipper å få på magen
Lindamor og Oliver Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har strekkmerker som jeg fikk under puberteten men fikk ingen i mitt første svangerskap og denne gangen har jeg heller ikke fått...hittil.Jeg er i uke 36 så det kan jo hende jeg er uheldig å får de siste ukene.De strekkmerkene jeg har fra før sitter rundt hofter,lår,korsrygg og noen på puppene men de er jo hvite og vises ikke så godt.
Lindamor og Oliver Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Har ikke smurt meg med noe som helst,vet at kremmen ikke når ned til d rette hudlaget:) huden min er heller ikke tørr så da har jeg ikke trengt det men det er jo deilig å smøre seg inn i kremmer av og til.
MorLykkelig Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Jeg var flink til å smøre i begynnelsen. Nå har jeg ikke smurt på kjempe lenge, men har enda ikke fått et eneste strekkmerke. Så smøring skader jo ingen, men tror det er mange tilfeldigheter i bildet og. Jeg er i utgangspunktet meget slank, så en skulle jo tro det var lett for meg å få strekkmerker. Heldigvis har jeg sluppet unna.
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har smurt og smurt, men det ser ut til at jeg har antydning til en eller to striper på magen. Jeg har smurt mest for det føles behagelig og huden klør mindre da. Men tror også utelukkende på hormonteorien. Mine striper dukket opp etter en strevsom dag hvor jeg serverte i bryllup, stod og gikk hele dagen. Det blir jo også en annen belastning på magen, og den var større enn noen gang på lørdagskvelden. Akurat som den ble hengende lenger og tyngre ned.. Ja, premien er ubeskrivelig men jeg klarer dessverre ikke tone ned den litt kjipe følelsen likevel...
leila28 Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Har ikke smurt meg noe særlig, kanskje 1 gang hver 14 dag, med vanlig hudlotion og ingen strekkmerker gudskjelov. Er i uke 37 så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå