Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #1 Del Skrevet 26. juni 2006 Gutten vår er 24 dager og har fortsatt ikke nådd igjen fødselsvekt (30 gram gjenstår. Han mistet nesten 10 prosent av vekta på sykehuset de første 4 dagene). Han spiser 8-10 ganger i døgnet og skal da trolig få i seg 60-90ml per gang (pumper en del også). Han sover godt, og er fornøyd når han er våken. Han er kjempesterk og kan holde hodet oppe lenge. Temperement har han også og han kan fokuswere lenge med blikket samt begynner å bruke hendene aktivt (holder smokken på plass). Smile gjør han flere ganger til dagen.Tisser og bæsjer 6-10 ganger i døgnet også. Men undervektig er han nå og de på helse stasjonen blir så bekymret. Jeg blir selvsagt også bekymret. Skjønner ikke hvordan denne veiingen funker. Noen ganger veies han etter måltid og før han tisser. I dag veide vi han før måltid og etter at han hadde tisset. Deretter spiste han jo 80 gram melk, men det teller jo ikke på vektøkningen. Bør man ikke ta i betraktninge om de spiser eller bæsjer før eller etter veiing? Flere som er gjennom dette? Tips og råd for å få han opp i vekt mottas med takk. Smokk brukes bare når sult er utelukket (han har stort sugebehov). Bekymret Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5480603-flere-med-spedbarn-som-legger-sakte-p%C3%A5-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
april 06;) + mai 09* Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 åh, jeg blir så sint på helsesøstre av og til! Er helt enig i deg i det du sier ang vekt mhp måltider og tissing, og vektøkning må en se på med store øyne spør du meg. Så lenge gutten din får spise så ofte han vil og så lenge han vil (og du har jo helt tydelig nok melk!) så er nok alt i skjønneste orden. Du beskriver en gutt som er våken, opplagt og sterk og det hadde han vel ikke vært om han ikke fikk det han trengte. Ang tips vil jeg anbefale deg å gi det mer tid uten å bli veldig stresset over dette, som noen sa til meg vokser barnene i rykk og napp. Har hørt om folk som har for tynn melk, men så har jeg hørt enda flere ganger at dette bare er TULL! Med all sannsynlighet produserer kroppen din den melka som er best for akkurat din gutt. Kanskje han hadde litt ekstra når han ble født? Min var nok litt for "skrapt" når han kom til verden, så han vokste veldig raskt i begynnelsen. Nå legger han nesten ikke på seg for tiden, men det prøver jeg ta med ro. Ikke la han sove mer enn 4 timer om gangen, og om han vil kan du amme litt oftere på kvelden, da er melka fet og god. Lykke til! og gratulerer med en flott prins! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5480603-flere-med-spedbarn-som-legger-sakte-p%C3%A5-seg/#findComment-5481542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanillaface Skrevet 27. juni 2006 #3 Del Skrevet 27. juni 2006 Enig meg april 06 her! Vi er alle skapt forskjellig men vi har alle et bilde i hodet vårt av en rund og blid baby som smiler, og med en gang noen ikke ser ut som dette bildet så reagerer vi. Da sier vi at det er unormalt og kommenterer det. Jeg har selv en liten jente, hun er 8 mnd og akkurat bikket 7 kg. Hun får mange kommenterer men det er du som mor som vet best om barnet har det bra. Så mitt råd til deg er å stole på deg selv! Ikke fokuser så mye på vekt (det går lett til hodet på en) Og kos deg masse med babyen din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5480603-flere-med-spedbarn-som-legger-sakte-p%C3%A5-seg/#findComment-5481685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #4 Del Skrevet 27. juni 2006 Har forrseten begynt å veie bleier for å sjekke hva han får i seg. Begynte kl 17:30 i går og kl 13 i dag var han oppe i 450gram tiss og bæsj. Det lover jo bra når han veier ca 3900gram (de skal ha i seg 15% mat i forhold til kroppsvekt). Det går vel litt mindre ut enn inn, for noe må jo lagres inne i kroppen til vektøkning? Bekymret Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5480603-flere-med-spedbarn-som-legger-sakte-p%C3%A5-seg/#findComment-5485780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå