Cat&Gullungene Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Jeg var hos legen i dag og han målte SF ti bare 29 cm. Jeg er 35+4. Dette ligger under det skraverte feltet, og er gjennomsnittlig SF-mål i uke 31-32? Var hos jordmor for 12 dager siden, i uke 34, og da målte hun 30 cm. Synes det er rart at kurven går nedover istedenfor og stige. Legen trodde jordmor hadde vœrt litt unøyaktig med sin måling. I tillegg var han mer eller mindre sikker på at hodet hadde festet seg, og at babyen dermed ligger lengre nede i bekkenet. Han skrev et notat om lavt SF-mål på kortet mitt, men mente det ikke var noen grunn til bekymring siden jeg har vœrt på UL for 2 1/2 uke siden og alt virket normalt da. Andre som har det litt på samme måten som meg, med lavt SF-mål rundt uke 35-37??
Cat&Gullungene Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 27. juni 2006 Ingen som kan gi meg et bittelite svar ;-) ?? Please...
Beth84g Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Alle måler forsjellig. Var hos jm her om dagen og fikk 33, to uker senere målte ei anna jm over 40... Har termin dagen før deg ser jeg. Er nok ikke noe unormalt med målet ditt. Legen sa i dag at den samme burde måle hver gang for at det skulle bli nøyaktig. Hvis h*n ligger langt ned i bekkenet vil jo og målet bli litt mindre....
Linda venter 8/7 Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 jeg tror ikke du trenger bekymre deg. Når det er to forskjellige som måler, blir målene forskjellig. Det sa legen til meg. Og at jeg derfor ikke måtte henge meg opp i tallene. Og når du ser på kurven på skjemaet så flater det ut mot slutten. Det er for at barnet går lenger ned i bekkenet ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå