Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Hei! Jeg vurdere å gå sykepleien høsten 07,men ettersom jeg ønsker å bli gravid så lurer jeg på om det er noen her som har tatt det studiet med baby.. hvor mye må en være på skolen..? er det mye obligatorisk osv.. håper noen kan hjelpe:)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Har gått ett år på sykepleien nå, i haugesund (hsh). Det første halve året hadde vi obligatoriske øvelser og forelesninger hver mandag og fredag. Utenom hadde vi forelesninger som absolutt var en fordel å gå på, men som ikke var obligatoriske. Hadde også tilsammen 1 uke praksis, bare for å observere hvordan det er å jobbe på sykehjem. Etter jul hadde vi 8 ukers praksis, men utenom dem hadde vi ingen obligatoriske forelesninger. Jeg har også lyst å bli gravid, men vet ikke helt når det passer. Til neste år (3 og 4 semester), blir det mye obligatorisk, samt 11 ukers praksis. 5 og 6 semester er enda mer praksis. Så det går ikke an å få barnet, for så ta det med på skolen i håp om å ikke forskyve utdanningen. Men men, et år med permisjon høres nå fristende ut synes jeg:) Ps: Studieprogrammet varierer veldig fra skole til skole!! Klem
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Jeg går sykepleien. Men jeg går deselntralisert deltidsutdanning, og det går veldig bra å kombinere med baby. Men så bruker man lengre tid på utdanning og da. Flere i min klasse som har greid å kombinere uten å ta permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå