Gå til innhold

Tilbake fra ferie...


Kaja_2013?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært borte en uke på ferie i Bulgaria og ser at det har ankommet mange nye. For ikke å glemme noen gratulerer jeg dere alle her! Håper dere får ett flott svangerskap jenter!

 

Ferieturen var helt topp, men det blir jo litt annerledes når man er gravid. Bulgaria driver jo med vindyrking i stor skala, så vi fikk med oss et besøk på en vinfarm. For min del ble det jo bare å ta en bitteliten smak i munnen for så å spytte ut igjen, men det var jo utrolig gøy likevel. Mat ble imidlertid et problem. For det første er jeg litt kresen, for det andre skal man jo være meget forsiktig med salat, egg, kjøtt etc. i utlandet når man er gravid, og i tillegg slet jeg litt med kvalme, så det ble ikke veldig mye næring på turen. Men trøster meg med at så lenge dette ikke er for en lang periode går jo dette bare utover meg, ikke spiren - den tar den næringen den trenger.

 

Kvalmen,ja.. hmm veldig gøy å bare bli så utrolig kvalm når man bader at man ikke vet om man skal kaste opp i vannet, springe opp på stranden å grave ett hull i sanden el. med hundrevis av mennesker som tillskuere.

 

Men jeg har hatt utrolig mange fine timer på stranden med svangerskapsbøker og gravidblad:)

 

Det var en liten (ehh- lang) oppdatering fra meg... Kanskje ikke til interesse for andre enn meg selv, men dog:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kaja!

 

Har lurt sånn på hvor det har blitt av deg, har ropt på deg nemlig! Og selv om det er sent: Gratulerer med spire!

 

Så fint med ferie, men kjedelig med kvalme og sånn da.Vi hadde det kjempefint på ferie vi også. Kroatia er fantastisk! Og det ble helt spesielt fordi vi begynte prøvingen. Ahhhhh, blir helt i feriemodus igjen jeg...

 

Gikk eksamen(e) bra? Må være deilig å være ferdig i alle fall.

 

Jeg er nå i første pp og venter ikm på mandag. Det er lenge til, tror jeg kommer til å teste på fredag (eller torsdag hvis jeg får testene i posten så tidlig...) Håper jeg kan følge etter deg inn hit veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Hyggelig å høre fra deg igjen! Takk for gratulasjonen!

 

Ja, det var utrolig godt med noen dager i ro. Jeg kan ikke klage altfor mye over kvalmen, merker den stort sett bare når det er lenge siden jeg har spist. Ellers er jeg til tider veldig trøtt, men i finfin form:)

 

Eksamen gikk helt dritt for å si det mildt, gleder meg slettes ikke til å få resultatet. Ikke så greit når man får positiv graviditetstest 1,5 uke før eksamen:P

 

Spennende tid du går i møte nå da! Tiden fra EL til IKM er jo bare så utrolig lang. Gleder meg til å følge med på testingen din, og håper selvfølgelig du kommer inn hit i løpet av helgen:) Det hadde vært utrolig morro. Kan tenke meg dere fikk en spesiell feire ettersom dere begynte prøvingen,ja.. Temp(et/er) du, brukte du EL-tester?

 

Vet ikke om du har fått med deg vår klaff-historie? I korte trekk: fikk positiv el-test sendt en tirsdagskveld og kastet meg på toget (2,5t) for å få "kos", reiste tilbake til oslo morgenen etter ca kl 05.30. Onsdag ettermiddag hadde jeg fortsatt positiv el-test, så da var det kjæresten som heiv seg på tur. Men strevet gav jo uttelling, så det var jo veldig morro! Gleder meg til å høre at "krysset" lyser imot deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det får'n si. Ikke tvil om at dere jobba hardt for å få det til å klaffe i alle fall. Dere har nå en morsom historie å fortelle om sånn 20 år da :-)

 

Kjedelig med eksamen som gikk dårlig, men skjønner veldig godt at konsentrasjonen ikke var helt på topp. Du har en god unnskyldning spør du meg! Tok du bare den ene som du snakket om eller?

 

Har ikke brukt noen eltester eller tempmåling denne perioden. Men jeg er ganske sikker på at jeg kjente el den 19. juni. Gjorde veldig vondt faktisk, så jeg er ganske sikker på den dagen. Hvis tr kommer over helga kommer jeg til å tempe og kjøpe meg eltester. Å, det er så lenge til mandag, lenge til fredag tilogmed. Og sambo er i Danmark og kan ikke holde meg med selskap. Kattene er ikke like spennende å snakke med i lengden.

 

Har bestilt meg plass på en organisert tur inne på Bli gravid nå da, bussene går hele tiden, så snart har dere en hel gjeng her inne! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...