Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Mi lille tulle på 7 uker legger vi våken i sengen sin i ti tiden, men hun bruker opptil 1,5 tme på å sovne...! Ligger bare i sengen sin å "plundrer", skriker ikke...sier kun ifra når hun mister smukken sin(ca 1000 ganger)...litt slitsomt! Noen andre som har andre metoder?
tvilling73, 05/07 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Jeg begynte ikke med faste tider før hun var 4mnd, før det låg hun bare i voggen i stua på dagen/kvelden, og der sovna hun når det passa henne.. Nå er hun i seng kl 7 ca og sover til ca 7... hender av og til vi må gå med tutten men ellers er det stille, skal ikke ha mat heller. Smukken må du rekne med å springe med i flere mnd enda :-) men det minsker jo gradvis
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Vanligvis sovner han av seg selv (han er 11 uker), og har gjort det den siste mnd. Men nå har han jammen begynt å få hjørnetenner, så nå gråter han ekstra mye... Så her funker det best å vugge han i søvn mens jeg synger nattasanger til jeg nesten sovner sjøl... hehe.. Men ellers er det egentlig bare å la han legge seg med bamsen og smokken sin, og gå forsiktig ut.
*ulvemor* Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 syns det er litt lenge å la en på sju uker ligge en og en halv time i senga jeg... Det er jo tydelig at hun ikke vil sove klokka ti, og faste sovetider kommer mye senere. Hun sovner altså nærmere halv tolv? Da ville jeg prøvd å legge henne kvart over elleve til å begynne med, og så redusere leggetiden gradvis. Man må rette seg etter barnet når det er så liten, for det retter seg ikke etter dere.. Du er jo heldig at hun i det hele tatt sovner, tenk på det, vi som har hatt kolikkbarn vet hva jeg mener. Når jenta mi var sju uker sov hun oppå meg, og ikke mer enn sju til ti timer i døgnet. Men lykke til
*ulvemor* Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 jeg må legge til at når hun nå er 6,5 mnd så sover hun ca 15 timer i døgnet, og til faste tider. legger seg klokken åtte og sover til sju.. så det ordner seg til slutt altså
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Synes ikke det er noe galt i å la bebi'n din ligge for seg selv og pludre. Så lenge han ikke gråter, ser jeg ikke problemet. Her i huset har vi siden han var ca 7-8 uker lagt ham kl 20.30-21, aot gråter han litt og vi er inne og stryker, gir ham smokk til han roer seg og sovner, andre ganger sovner han med en gang av seg selv, og noen få ganger blir han liggende å pludre en stund før han sovner av seg selv. Litt opp og ned med andre ord. Kveldslegging har alltid gått forholdsvis greit for oss. Han er 4 mnd nå.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Fra hovedinnlegger: huff, nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet...har tenkt som så at hun ligger og koser seg i sengen sin, men det er vel som du, i&y sier, hun er vel kanskje ikke klar for senga enda....! stakkars lita:( Synes det til tider kan være ganske vanskelig å tolke disse tegna til de små, når de er sulten, trøtt har vondt osv....! Men inatt skal hun sove i min seng, (litt dårlig samvittighet nå)........
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Jeg syns IKKE du skal ha dårlig samvittighet. Du har fulgt instinktene dine!! Dessuten vil en baby som er misfornøyd si ifra, dvs gråte!! Når hun bare ligger å pludrer, syns jeg du godt kan la henne gjøre det, det har vi gjort og her finnes ingen dårlig samvittighet )
*ulvemor* Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 misforstod kanskje jeg, hvis babyen bare ligger å pludrer og koser seg, er det vel ikke så ille Men likevel ville jeg prøvd å legge henne nærmere den tiden hun sovner, og så redusere den gradvis jeg da.. Men det er meg, og ikke deg
flust Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Jenta mi styrte sovetidene sine selv i begynnelsen, og jeg forsøkte å følge med så godt jeg kunne på når hun ble trøtt. Først når hun ble tre måneder registrerte jeg at hun klarte å følge et visst mønster. Begynte da å legge henne gradvis tidligere, og nå har vi havnet på halv åtte.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for fine tilbakemeldinger alle sammen:) Er vel jeg som så veldig gjerne vil ha nattesøvnen min tilbake, men må vel kanskje innse at det enda er noen måneder....
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Legger hun i sengen, gir hun smokken og skrur på uroen hennes. Må inn noen ganger hvis hun mister smokken men uroen må jeg ta på en gang til så sover hun
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Frem til hun var 4 mnd måtte jeg amme og vugge henne i søvn. Utrolig slitsomt. Da hun var 4 mnd begynte hun med smokk, da ble det mye lettere å legge henne, slapp å vugges i søvn. Nå er hun snart 7 mnd og jeg legger henne klokka 19.30-20.00, da ligger hun en stund og kaver og styrer(er en skikkelig mark:)), så synger jeg litt for henne og går litt ut og inn til hun sovner. Hun sover til 06.30 cirka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå