Gå til innhold

hvor stor er en full porsjn grøt...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...men det er jo sjølvsagt mulig at heimelaga grautpulver er meir "kompakt", altså tyngre. I såfall vil jo ein porsjon vere mindre enn 1dl. For å få det nøyaktig må du vel nesten veie 1dl Nestlé pulver og samanlikne vekta med 1dl heimelaga...

*filosofere-filosofere*

Annonse

Ja hvordan lager dere det? På Nestle sine grøtpakker står det 3/4dl grøt og 11/4 dl vann. Mi er så sulten at hun får nesten dobbelt to ganger til dagen og en vanlig midt på dagen....de skal visst ikke ha mer enn 6dl melk når de er 6 mnd, hvertfall ikke de som går på mme..

50 GR gjær

1 liter vann

1-2 ts salt

6 dl sammalt hvete

3 dl havregryn

3 dl hirseflak (kan erstattes med havremel)

1/4 glass maltekstrakt

ca 1,4 liter hvetemel

heves 50-60 min lag 3 brød hev 45 min til stekes på nederste rille 200 gr i 1 time.

Skjær brødet opp i skiver og tørk det i ovnen ved 100 gr i 1 time, eller til de får konsistensen som kavring. Knus deretter dette i food processor....

ja det har vi sikkert...faktisk ikke så mye jobb blir en god del pulver er ikke r\ferdig med å kverne allt enda så ikke sikker på kor mye det blir til slutt, men føler hvertfall at dette er sunnere.... blandes med mm hvis du har det ellers mme.. kan xo blande frukter i så det blir andre smaker... klompen min sluker grøten

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...