Gå til innhold

Dattera mi på 2 år begynner i barnehage fra høsten av... hjelp

Anbefalte innlegg

kan noen skrive ned absolutt alt jeg trenger å kjøpe inn til ulike årstider??

Hvor mye jeg trenger å kjøpe inn av f.eks ullkær osv? og bruker dere alle klæne barna har i bhg? eller er det lurt å kjøpe litt billigklær å bruke i bhg?

Fortsetter under...

Hei!

Sønnen min var også 2 år da han begynte i barnehage.

Du trenger:

Regnjakke og regnbukse

Støvler

Joggesko

Innesko, vi bruker sandaler, veldig greit for barn som blir svette og varme på beina.

Vinterdress, vi bruker "Troll dressen" så den kan vi bruke hele året.

Vintersko

Ullklær, bukse, genser, sokker. Vi har flere av hvert slag, men 2 holder vel egentlig..

Bytteklær, avhenger av sesongen

Matboks, noen steder trenger en termos og tursekk, i vår barnehage har ikke de minste det.

En smokk eller kosedyr om hun har det.

Kommer ikke på noe mer jeg. Kanskje andre kan suplere listen.

Lykke til!

Hei

Så spennende med barnehagestart. Husk å ha 2 skift av innetøy fra innerst til ytterst liggende i barnehagen. Gode ullsokker til vinter/høstsko. Klær som det er lett å bevege seg i og som puster til utelek. Og:

Regnvotter

Vanlige votter (Reima har spergode og varme votter)

Vanter

Halser (bedre enn skjerf mener jeg)

Gummistøvler/regntøy (Kappahl selger et kjempemykt regntøy som har fått best i test og er ganske billig)

Bleier og evnt stellekrem

Jeg unngår å ha gensere/jakker med faste hetter på eller snorer når han er i barnehagen. I lek er det viktig at eventuelle hetter lett løsner hvis hetten setter seg fast i et lekeapparat.

Vi bruker det meste han har av klær også i barnehagen. Men det du er mest redd for trenger hun jo ikke å bruke i barnehagen. Det viktigste er at hun har på klær som er tilpasset vær/temperatur og har liggende klær til ulike værtyper.

Lykke til med barnehagestart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...