kokk 23 Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Heisann,er helt blank på dette området..har prøvd og bli gravid i over et år nå uten hell..Skal til legen imorgen...Noen som vet hva slags prøver og hvordan di går frem???må jeg til sykehus for vidre behandling?
Mie26 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hei du! Det første som skjedde hos oss, var at legen sendte henvisning til spesialist. Du kan nok gå rett til gynekolog selv også. Hos spesialist tok jeg endel blodprøver (i fht sykdommer, hormoner ol) og samboeren min tok en sædprøve. Videre var kartlegging av vår situasjon. Var mye snakk første gangen. Etter dette skulle vi vente på svar fra prøvene. Det viste seg at alt var bra med begge oss, og legen syntes vi skulle prøve litt til ettersom vi "bare" hadde prøvd i ca et år. Ca 4 mnd senere var jeg å sjekket egglederne, der de spruter inn kontrast og tar røngten. Her var også alt bare bra.. Vi ventet ett år ca, men ingenting skjedde. I august i fjor var jeg inne til lap. for å sjekke endometriose. Viste seg at jeg hadde dette, og de fjernet det. Nå skulle sjansene være bedre... Men nei.. 3 måneder etter operasjonen skulle vi inn til aih, men var overstimulert. Ny runde i februar, alt så bra ut, men ikke nå heller. Søkte ivf i mars, skal nå inn i oktober. Slik var veien vår, men er sikkert flere og raskere måter å gjøre ting på. Vi ventet i det lengste, da vi helst ville klare selv. Men dersom dere er frempå, kan det sikkert gå på halve tiden. Vi har brukt privat hele tiden, men har søkt ivf i det offentlige, da vi ble anbefalt dette av flere andre gynekologer. Håper du ble litt klokere!:-) Lykke til med utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå