Gå til innhold

Å nå er jeg så deppa!!! Han har ikke tid til og være her!! Begynner og vurdere abort...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Velger i dag og være anonym, da det er flere som vet hvem jeg er...

 

Vi hadde ferie en uke for 3 uker siden. Og det var da jeg begynte og bli skikkelig dårlig. Heldigvis så hadde vi ferie og fikk slappet ordentlig av.

Men i de to-tre ukene etter det så har han jobbet 13 timer i snitt pr dag!!!! Og med to viltre unger her hjemme så begynner jeg nå og bli ganske så deppa og orker ikke tankten på å bære dette barnet frem om han skal fortsette og jobbe så mye...

Jeg er konstant sliten og dårlig og får migrene hvertfall en gang i uka. Ungene tar, for å si det sånn, vare på seg selv her hjemme. Jeg orker ikke. Men om jeg ringer han så blir han irritert på meg for at jeg maser. Det er så stort press på jobben, men han hadde ikke trengt og ta så mye jobb på seg!!!

Nei, hva skal jeg gjøre? Ser ikke så mye lys i tunnellen nå. Noen som har peil på hvordan jeg g¨r frem ved evnt abort...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette høres ikke greit ut. Har du prøvd å ta en alvorsprat med han om dette? Kanskje han skjønner alvoret hvis du sier at du vurderer abort? Det er viktig å få litt hjelp, det er ikke alle gutta som skjønner at et svangerskap kan være tøft. Og særlig når dere har barn fra før som trenger omsorg.... Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn som deg. Sambo vil ikke være på jobb da, men jeg mener at det ikke er noen som kan tvinge han. Han får heller bare reise hjem 4, å så får sjefene se hvor overarbeid han er. Han har fastlønn (dårlig lønn også), og jobber overtid nesten 2 dager i uka. Alltid før en ferie eller en fridag jobber han MASSE overtid for å være litt ajour. Er kjempetrett og sliten for tia, og har absolutt ikke krefter til å ta meg av sønnen vår. Og han jobber og jobber...

Synes du må ta det opp med samboeren din. Si at du vurderer abort fordi du ikke makter ansvaret for 3 barn alene.

Hvis ikke han får opp øya så kan du stille et ultimatum. Sambo har heldigvis søkt på ny jobb, og jeg kommer til å oppfordre ham til å ta den om han får den. Drittlei overtid (iallefall når det ikke er betalt!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men her er det han som vil... Han eier firmaet og styrer fremdriften selv. Og det er han som har tatt på seg så masse jobb. Lovet meg i midten av uka sist at denne uka skulle bli uten overtid. Men neida!!!

Fpr lyst til å hyle ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å hyle ut litt når han ikke holder det han lover. Dersom du ikke sier fra kan du heller ikke forvente at han skal vite akkurat hvordan du har det. (selvom han selvfølgelig burde skjønne at to barn + et i magen er tøft nok til tider) Gutta må ofte ha ting inn med teskje! Han er opptatt av å prestere når han eier og driver firmaet, det er forståelig nok, men burde han ikke også være opptatt av å prestere når det gjelder å være en god partner og far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal love dere at jeg harsagt i fra til han!!

Men han hører ikke... Ikke trenger vi en mill i årslønn heller, så ikke vet jeg hva han stresser for!!

Men føler han ikke bryr seg om meg. Et annet eks på det er at her om dagen så var vi en time unna her vi bor, og han var trøtt. Ville da fort hjem og kjørte i 120 i 80 sona. Jeg ba han roe seg ned. Han hørte ikke. Så sa jeg "vær så snill og kjøre roligere!" og da sa han bare "nei". Ferdig med det.

Derfor er jeg nå så lei av at han bare kjører sitt eget løp. Jeg tror han syns det er helt ok og slippe styret med ungene jeg. Han koser seg nok på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var som å lese om oss dette her. Sambo jobber masse overtid og bryr seg lite om at jeg nesten ikke greier å ta meg av vår sønn som er over alt og snakker høl i hodet på mor. Han og er selvstendig næringsdrivende og jeg skjønner situasjonen men han må lære seg å sin nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres skikkelig leit ut dette...men prøv å snakk med han,kanskje han skjønner alvoret da?

 

Noe lurt jeg hørte på Dr. Phil: "When your family is happy and safe, and when you have a good relationship with everyone in youre family,then you are a sucsessfull father,husband and man"

 

vet det høres litt corny ut,men, synes alikevell det er veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt ferdig jeg men han kom hit og syntes ikke han skulle se at jeg svarte på innlegget, men han fikk lese det og han sa at det er flere som har det som deg. Sa at han skulle bli flinkere til å avlaste meg slik situasjonen er nå, han er egentlig flink men nå er jeg sykmeld og går hjemme. Så da mener han nok at jeg kan ta meg av vår sønn, men det er jo en grunn til at jeg er sykmeld jeg trenger tid for meg selv når jeg er kvalm hele dagen og kun vil sove. Det er det eneste som hjelper å sove skjønner dere. Håper at det blir bedre tider for alle oss som sliter med manfolk som ikke er nok hjemme og steller med kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting som å kjøre alt for fort når du ber han om å roe ned synes jeg er helt uakseptabelt! Jeg hadde blitt så sinna! Hvis han ikke respekterer deg, og ikke hører etter når du snakker til han så hadde jeg nok tenkt grundig igjennom forholdet en gang til. Er ikke dette et par grunnleggende forutsetninger for at et forhold skal fungere over tid?

Jeg skjønner godt at det er lettere sagt enn gjort, blir bare så provosert når jeg hører hvordan menn oppfører seg ovenfor damene sine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns oppførselen er uakseptabelt!!! Jeg har sagt til han at jeg har bestillt time til abort, men han har ikke sagt no på det... (Jeg har ikke bestilt, har bare sagt det...) Så da lurer jeg på hva han tenker...

En ting er at han er borte hele tiden, men en annen er at nå jeg er så dårlig så trenger jeg hjelp her hjemme i huset. Men når han kommer hjem så er jo han dønn sliten og ikke kan hjelpe meg med noe... Har ikke vasket ordentlig på hvertfall 4 uker og vaskerommet ser ikke ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..Er visst ikke så lett å nå frem til han høres det ut som...

Er det du som vasker klærne hans? Lager middag til han? osv...

Kanskje du kan la det være en stund, og se om han får opp øynene litt. Kanskje han skjønner at han må hjelpe til litt selv, det er da ingen selvfølge å bli oppvartet på den måten? (hvis han blir det da...)Hvordan er han ellers? Regner med at han har noen gode sider, siden du faktisk er sammen med han.. Du må kanskje spørre deg selv om dette er noe du orker å leve med i lengden?

Er han flink med barna?

Jeg har selv en far som jobbet mens min mor var hjemmeværende. Når han kom fra jobb, og vi barna hadde lyst på litt oppmerksomhet fra han satt han seg i en stol og leste avisen, og var for sliten for oss. Kan selv ikke huske at han har stillt opp noe særlig for oss, selv om han har "forsørget" oss med mat og hus osv. Har et ganske dårlig forhold til han den dag i dag, og jeg synes det er trist at det er sånn.(Hører med til historien at foreldrene mine ble skilt...) Spør om mannen din vet hva han velger bort når han er så lite hjemme. Spør om han er klar over at det forholdet han har til barna nå er det som kommer til å avgjøre fremtidens forhold også. Han kan ikke regne med at det er han til vil komme til med sine gleder og sorger når de blir eldre, hvis han ikke legger til rette for det nå.

Var den siste graviditeten din planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var planlagt...

Han ringer hver gang han er ferdig (Kl 21-22 på kvelden) og lurer på om det er no mat når han kommer hjem.

Jeg orker ikke lage no der og da, så da tar jeg heller og legger av restene fra vår middag.

Og klærna er det bare jeg som vasker, men ikke alltid ting er vasket nei. Det får`n godta!!

Men i grunn så er han en super mann, men bare nå i det siste som jeg har gitt helt opp... Jeg orker ikke å mase på han for å få han til og skjønne meg. Han er en simpel type som ikke er så komplisert som meg. Han skjønner seg ikke på damer...

Jeg er så lei av å måtte prente ting inn i han.

Her en dag så spurte jeg han da vi hadde lagt oss (kvelden etter han kjørte så dumt): "Hvis jeg dør i nærmeste fremtid, kommer du til og savne meg da eller kommer du til og finne deg en ny med en gang?"

Da bare gjenntok han det jeg sa og svarte ikke på det jeg spurte om....

Jeg får liksom ikke no svar om jeg spør om ting... Når jeg spør om ting som handler om oss...

Nei begynner og bli lei nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart han er med på å planlegge et nytt barn hvis han bryr seg så lite. Ville tatt en alvorsprat med han en gang for alle. Spør om det er noe spesiell grunn til at han er så "fjern" å forholde seg til. Med så mye å gjøre hjemme for din del føler han kanskje ikke at han får noe særlig oppmerksomhet fra deg lenger? Det er jo fortåelig nok siden du har så masse å gjøre, men gutter har jo en tendens til å tenke motsatt av oss virker det som. Kanskje du må endre taktikk litt hvis det skal bli noe bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye og gjøre hjemme ja, men jeg gjør ikke så mye. For jeg orker ikke... Jeg prøver og gi oppmerksomhet til han såofte jeg kan, men i det siste så har jeg gitt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...