Gå til innhold

Oktober: Flytter til Bergen 4uker etter termin.


Prins&Prinsessa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har selv termin 28oktober. Samme dato jeg og barne faren møttes. Litt tilfeldig kanskje ;)

Første barnet mitt. Så ting er fortsatt litt nytt, og jeg uroer meg for mye rart. Men ul viste at barnet var helt friskt, og det håper jeg inderlig.

Men flytter til Bergen,eller rettere sagt Søfteland, i slutten av November.

Så er litt nervøs for hvordan det skal bli. Helt ny by uten kjente og ett lite spebarn.

 

Hadde vært gøy om det var noen i det området med ca samme temin. Noen å dele gleder med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg er fra Bergen, men har bodd i Florø i litt over 4 år nå. Flytter hjem igjen i løpet av høsten 2006. Har termin 21 okt. har kjøpt hus på Salhus, så det er på andre siden av byen, men har bil og tar gjerne en tur.... Har en jente på 2,5 år fra før, hun begynner i barnehage i Åsane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Morsomt med termindato sammen med kjærestedato, litt magisk på en måte :-) Venter en datter 10 oktober, mitt første barn dette også. Jeg bor i Bergen sentrum, opprinnelig fra Nord, men har bodd i Bergen i ti år nå. Trives kjempegodt i her tross været.. Du vil nok få det fint på Os, jeg er der av og til med jobben og det er et flott sted.

Hvor flytter du fra?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi er en liten gjeng fra Bergen som har termin i sept/okt/nov som har møttest noen ganger nå på BIM-treff. De fleste er førstegangs, og mange kommer opprinnelig fra andre steder i Bergen. Intensjonen er vel å fortsette å møtes etter at vi har født også, og det er bare å møte opp! Masse hyggelige jenter. Følg med på BIM-treff eller DIB-treff-sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei!

Hørtes jo koseli ut da. Vi har kjøpt en liten leilighet som skal stå ferdi en gang i November,så gleder meg fryktelig til å flytte inn. Har bil noen dager jeg også,så jeg må vel lære meg å kjøre i en så stor by en gang.

 

Nytt hus dere har kjøpt da eller?

Må være spennende å ha en på 2,5 år og en liten en. Men er jo en grei alders forskjell egentlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja,ligger noe magisk over det.

Hvor i nord da?

Flytter fra Finnsnes i midt troms.

Gleder meg fryktelig til å flytte. Skulle flyttet før, barnefaren bor der nede, men vi har kjøpt leilighet som skal stå ferdig i November,og jeg har mine ting her oppe, så kan vente til leiligheten står ferdig.

 

Hva har du gjort i Bergen i så mange år da?

 

Har selv aldri vært i annet enn Bergen sentrum. Men skal nedover 10 Juli å ha en uke med kjæresten før vi flyr hjem hit for sommeren. Skal å se på bygge plassen. Blir spennende! Han sier selv det er fantastisk fint. Men hva vet vel jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vant til å kjøre i Bergen jeg heller, men tenker det er fort gjort å venne seg til det.

Vi har kjøpt et hus fra 70-tallet så det blir litt maling og nytt bad etc. Skal bli kjekt!

 

En som venter spent på babyen som skal komme her ja så hun blir storesøster. Blir 3 år 14 dager etter termin, så jeg tror hun er klar for å få en liten søster eller bror å herje med...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,går nok greit. Bare man har med nok bleier og bensin ;)

 

Skal dere pusseopp selv eller?

Har å lyst på hus. Men koster penger. Hadde vært morro med ett eldre hus som vi selv kunne pusse opp. Har en hemmelig drøm om det. Men min kjære ser bare alt arbeidet han må gjøre når han er ferdig på jobb ;)

 

Men slipper maling og slikt nå. Jeg bestemmer fargene i rommene og malerne maler. Kjekt!! Samme med fliser,tapet,skuffer og skap. VI bestemmer hvor og hva og de gjør som vi sier ;)

 

Må være stort for henne. Hun er jo så gammel nå at hun virkelig skjønner hva som skal skje. Men du er ikke redd for at hun skal bli sjalu på den lille?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gjøre noe selv i huset og så leier vi folk til noe. Bor nå i et hus som er over 100 år som vi har renovert fullstendig. Så vi er egentlig lei av oppussing.... men samtidig er vi godt inne i det, så det burde gå greit med litt til.

Misunner deg litt som skal flytte inn i noe helt nytt!

 

Får håpe du trives i Bergen da, han jeg er gift med har heller ikke bodd i bergen før, så jeg er veldig spent på om han vil trives. Jeg har jo venner og familie som jeg flytter hjem igjen til, men har har nesten ingen kjente.

 

Redd at datteren min blir sjalu jo... det kan du trygt si. Hun er jo vant til å ha all oppmerksomheten fra to stk. Hun har en halvsøster i Oslo som er hos oss en del i helger og ferier, så når hun er på besøk må hun jo dele på oppmerksomheten. Men hun er 9 år så det blir litt annerledes.

 

Når var det du hadde du termin? i nov en gang mener jeg du skrev. vet du om du får gutt eller jente? jeg vet ikke hva jeg får, visste det ikke sist heller. Spennende!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...da skjønner jeg dere begynner å bli lei ja.

Men syns selv det er noe mye mer personlig over hjemmet vist man har vært med på å forme det. Når jeg flytter inn har jeg jo ikke gjort noe selv. Litt godt, men er ikke så veldig gla i nye ting. Liker mer gamle hus.

 

Dessuten liker jeg å ha planter i hjemmet, og planter vokser ikke i nye hus. Det er for tett. Så tar vel noen år før jeg kan ha planter hjemme igjen. Men det får bare være. Finnes jo kunstige planter av en grunn!

 

Skjønner. Min eldre søster hadde en sønn på 6 da hun nå fikk en datter. Han tok det veldig fint til å begynne med. Men etter noen måneder var det ikke like stas lengre. Ble litt trassi og vanskeligere å ha med å gjøre. Søsteren min har ett flått forhold til han så hun kunne sette seg å snakke med han. Men hun sier at hun ikke skulle ventet så lenge før hun fikk flere barn. Hun tror det hadde vært litt lettere og han var yngre.

 

Ja,har termin 28 Okt. 123 dager igjen. Hihi...

Gleder meg veldig! Selv om det er koselig å gå gravid.

Vi vet ikke hva det blir.

Min kjære ville ikke vite det,så da kunne ikke jeg vite det heller. Hadde aldri klart å la være å si noe til han. Men nå er jeg ikke så spent på det lengre. Håper bare barnet er friskt.

 

Din mann og jeg får slå oss sammen når alle andre de voksne er slemme med oss da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...