Gå til innhold

Hva kan barnet på 13 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så imponert over jenten min, lurer litt på om hun er tidlig ute eller om det er helt gjennomsnittlig..? Ikke at det betyr så mye, men jeg er litt nysgjerrig. Hun er snart 13,5 mnd.

Hun forstår utrolig mye. Alle vanlige ord vi bruker for mat og drikke, de vanligste lekene og bok (blar og peker også). Forstår for eksempel "legg boken på bordet". Henter flasken sin (som hun alltid vet hvor ligger) når jeg spør om hun vil ha vann. Hun "mater" og "legger" og koser med bamsen når vi spør om det, deler annenhver til seg selv og meg, går/løper/går baklengs, bygger 6-7 klosser, spiser ganske bra med skje, tørker opp søl med papir, skrur på kork... Kunne sikkert ramset opp mer. Er noe nytt hver dag. Blir aldri kjedelig dette her:) Blir som sagt imponert, men det er vel kanskje bare dette jeg må forvente at hun kan på denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar:) Må jo legge til at hun har jo kunnet en del av disse tingene en stund, og har vært tidligere ute med mange ting enn de få rundt oss jeg har kunnet sammenligne med, men ikke så tidlig som gutten din da:) Det var jo veldig tidlig. Men den siste måneden har det liksom eksplodert, så et er vel derfor jeg tenker på det nå... Men som sagt, det er jo bare av nysgjerrighet jeg lurer, imponert over jenten min er jeg jo uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...