Gå til innhold

Hei! Når begynte dere med gravide-belte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er uke 17 nå, men har enda ikke skaffet meg belte. skal til sverige og handle i neste uka, da skal jeg kjøpe. har begynt å få en stor liten bul på magen, og det begynner å bli ubehagelig med vanlig belte....

Forskerne sier jo at det ikke er nødvendig med gravid-bilbelte dersom man bare fester et vanlig belte riktig....under magen, ikke over.

Lest flere artikler på det. Under er en av de.

Jeg er i uke 23, og bruker bare vanlig belte.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256391

Jeg har brukt gravid-belte fra jeg var 7 uker på vei, føler det er en trygghet å vite at belte ikke er i veien hvis uhellet skulle være ute.

Har forsøkt uten, og bare plassert beltet under magen, men det synes jeg er ubehagelig og så vil det bare skli opp.

21+1

Bruker ikke gravidbelte og har heller ikke tenkt å bruke det. Er i uke 24. Trygg trafikk mener det ikke er nødvendig, og det holder for meg. Det vanlige bilbeltet passer perfekt over hoftekammen under magen, så det er ingen fare for den lille. Allle som selger dette gravid-beltet reklamerer jo selvfølgelig for det, fordi de vil tjene penger på gravide!

Annonse

men vet dere, jeg har lest at man skal bruke gravid sele fra man finner ut at man er gravid, for et vanlig belte går over magen mens med gavidsele så blir den dratt ut ig ned...

og grunnen til at man skla bruke det hele tiden er for sikkerheten av barnetm for hvis du krasjer, så strammer beltet seg, og med den farten det strammer seg så tilsvarer det trykk på 3,5 tonn, eller så var det 3-5 tonn.. uansett mye.. og det fører eller kan føre til abort! så sånn er det.. bare å kjøpe pg bruke... kna være noen som krasjer i dere!

Ja, helt enig, og dessuten comforten...det er IKKE behagelig å kjøre bil i uke 40 (og tidligere også, men som eksempel!) med vanlig sikkerhetsbelte UNDER magen! Prøv å ta på deg en bukse som strammer under magen! Veldig ubehagelig!

Jeg synes det er mer behagelig å ha på ja. Og koster da ikke all verden og får des. lett solgt det etterpå. Et tap på 50.- er jeg villig til å ta på grunnlag av tenk om atte hvis om atte...

Og om det ikke har noe for seg så som nevt, mye mer behagelig å kjøre med:)

Annonse

jo, men er jo faktisk ikke så mange som blir tatt av bussen da. Dett er jo slikt man bruker som eksempel liksom. Det og at flyet detter ned. (ja hender jo de gjør det og..)

Eh ja og jeg begynte vel med det rundt uke 20 tror jeg. Mor insiterte+betalte så da var det jo greit:)

Hei,jeg begynte med graviditetsbelte nesten med en gang.Er jo anbefalt fra 2 måneder.

Forstår ikke folk som ikke legger i litt penger,for å sikre seg,slik at en kan være sikker på å ikke skade den lille,ved et evt uhell.Det at en kan feste bilbelte under magen,ja,greit nok,men da må en jo hele tiden passe på at det ligger skikkelig og blir det liggende der hvis uhelle skulle være ute?

Nei jeg synes det er en billig forsiking for den lille.Ønsker den lille alt godt jeg.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256391

Står faktisk i denne artikkelen at den beste måten å beskytte magen på er å bruke vanlig bilbelte på riktig måte!

Jeg synes vanlig bilbelte er det mest behagelig å ha på, ikke vet jeg hvordan kropper dere har, men på meg ligger beltet riktig plassert på hoftene under magen hele tiden, så det trenger jeg ikke uro meg for eller passe på. Så for meg passe vanlig belte best, og den lille ligger godt beskyttet inne i magen min alikevel!!

... og her (http://www.dinside.no/php/art.php?id=32274) står det:

"For å unngå å skade fosteret, bør gravide plassere den diagonale delen av bilbeltet på oversiden av maven. Hoftedelen av beltet bør plasseres under maven. Sistnevnte kan imidlertid være vanskelig å få til og vi anbefaler derfor gravide familier å gå til anskaffelse av et spesialbelte som trekker hoftebeltet vekk fra maven og fosteret".

# Kilder: Trygg Trafikk, Finn Larsstuen, sjefsingeinør i Vegdirektoratet, Bertel O. Steen, Volvo Personbiler Norge.

Men spesialbelter er ikke påbudt, så det får være opp til hver enkelt.

Det viktigste er uansett at alle bruker bilbelte!

hehe, jeg har en ganske vanlig kropp! Ja, beltet ligger der det under magen, men det er UBEHAGELIG...thats the point! Men fint vi er forskjellige da og ikke alle kjøper disse gravidebeltene! Jeg skal hvertfall gjøre det denne gangen, for det angra jeg på i slutten av sist graviditet, for da var det PYTON med det belte, når babyen lå inni den sprengte magen med hodet ned så syntes jeg det var ekkelt med en strammende reim over det hodet/halsen, dessuten veldig ubehagelig, dro og dro i det belte hele tiden (om jeg hadde det på)..

jeg fikk ikke belte helt på "rett" plass med gravidbelte mitt som jeg kjøpte da jeg var 8 uker på vei. uansett så revna dette belte,da jeg skulle ta dte på meg en dag så, så god kvalitet var det. men, nå som jeg bare bruker vanlig belte, og legger det godt nedunder magen, så føles det bedre, og jeg føler jeg får belte mer vekk fra magen også. så jeg skal ikke kjøpe nytt.

Hei, eg begynte me d når eg va 10 uker på vej, e nå 13uker. Syns d e en go invistering dersom uhellet skjer. Eg kjøpte d på baby miljø i stavanger måtte betale 459kr for d, ganske dyrt. Vett om personer som har fått d billigere andre plasser, vett også om personer som egentlig ikke bryr sg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...