Gå til innhold

jeg vil ha SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEX

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir gal. Nå har vi ikke hatt sex siden uke 5 og er nå begynnt på uke 13. grunnen er at hver gang har jeg fått blødninger. jeg har også fått blødninger etter orgasme. Hva gjør jeg, jeg blir galt, men tør ikke å ha sex nå, men det er gått 2 mnd siden sist vi hadde sex:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Det der med sex i svangerskapet er et stort problem for de fleste tror jeg:) Noen blir nymfomane, mens andre vil være avholds, når et par ender opp med en av hver gir jo det problemer...! Samboeren min vil ha sex hele tiden, jeg har ikke mistet lysten, men er trøtt hele tiden. Det gir problemer, hehe. Vi har løst det med å dusje sammen om morgenen, et rituale som ofte ender i en eller annen form for 'dusjsex':)

Du/dere finner nok en løsning skal du se. Viss det er blødninger etter orgasme så vet jeg ikke helt hva du kan gjøre. Jeg har hørt om flere som får blødninger ved samleie, og sa er jo løsningen 'sex uten samleie', men sex uten orgasme er jo bare kjedelig:)

Skrevet

Jeg vet, jeg har hatt akkurat samme problem selv. Fått små blødninger etter sex.. Vært supernervøs. Nå er jeg i uke 18, og først nå har vi kunnet hatt sex uten at jeg har fått blødninger.Får litt ekstra utflod etter orgasme,men det er jo mye forandringer i kroppen også. Har sikkert hatt sånn tidligere også uten å tenke over det. Spurte legen min om dette, og han sa at blødninger etter sex er helt normelt, og ikke farlig. Men man blir jo engstelig uansett. Vi har jo visse behov også, men vil samtidig ta hensyn til babens beste. Prøv igjen, og ta det veldig med ro, så skal du se det ordner seg etterhvert..

Lykke til:-)

Skrevet

Vi hadde ikke sex de 13 første ukene av svangerskapet og jeg hadde også en liten blødning første gangen etter det. Jeg ble selvføligelig engstgelig og snakket med legen om det. Han mente at det nok hadde mest å gjøre med at det var så "lenge siden" sist og at det ikke var noe farlig. Nå slapper jeg mye mer av og bekymrer meg ikke i det hele tatt...og det må du også gjøre.

Kos deg og nyt det!!

Skrevet

Jeg fikk et lengre foredrag av Jordmor om at små blødninger etter sex er vanlig.

Det var et eller annet med svake slimhinner tror jeg?

Uansett så skal ikke sex være farlig for babyen.

Den ligger så godt beskyttet at med mindre dere har vill akrobatikk i sengehalmen, så bør det ikke være farlig..;)

Jeg ville tatt en telefon og hørt med jordmor eller en lege hva de tror.

Skrevet

Stakkars deg da.... Mitt råd er å snakke med jordmor om det faktisk. De pleier å ha gode råd på lur ang sånne ting.

Skrevet

Det er ikke det at jeg er redd for at det skal gå galt med babyen. Men hver gang jeg får slike blødninger så tror jeg liksom det verste, tror liksom at blødningene kommer av noe annet å at jeg er i ferd med å få en abort.

Skrevet

Har akkurat følt det slik selv. Har mistet en gang før, og merket det med å begynne å blø. Men når du aborterer vil du mst annsynlig blø masse, og ikke små blødninger. Dett er litt psykisk også. Jeg har vært veldig engstelig i dette svangerskapet, og har hatt litt småblødninger og div.. Men etter at jeg har begynt å slappe av litt mer, så har det gitt seg etterhvert.. Men det stemmer at slimhinnene er mer følsom i et svangerskap, og at du lettere får småblødninger og utflod uten at det er noe farlig..

Skrevet

Jeg har også fått en liten blødning etter orgasme så her i huset er det dessverre lite med sex om dagen! :-( Dette er helt forferdelig, begge har lyst, men begge er også litt "redde"

Uansett, nå er jeg så langt på vei at jeg tror det skal gå bra, så jeg håper det blir litt action på ferien nå! :-)

Skrevet

Det var det jeg mente, det skal mer til enn et sex for å sette i gang en abort..:)

Skjønner at folk er nervøse, men så lenge man har et normalt svangerskap og en grei helse, så er det bare å kose seg.

Tror det jordmor sa var at en liten blødning etter sex ikke var farlig. Hvis blødningene derimot ikke gir seg, bør man kontakte lege.

Skrevet

Tar med dette som står i boken Barn i magen fra A til Å:

"Samleie kan gi blødninger, så ikke bli redd. Det kan komme friskt blod etter et samleie, og brunt blod i flere dager etterpå. Slimhinnene blir skjørere når man er gravid og det oppstår derfor lettere rifter i dem når man har samleie. Det kan skje uten samleie også. Det er ikke farlig for verken deg eller babyen. Det er helt ok å ha sex gjennom svangerskapet til tross for dette.".

Hvis man er altfor redd, så nyter man det kanskje ikke uansett.

Men hvis man virkelig har lyst på, så kan dere ihvertfall kose dere med god samvittighet.. babyen er trygg!:)

Skrevet

jeghar forbud mot sex testen av svangerskapet jeg... hadde først ikke lov fra uke 6.13, også når jeg endelig turte igejn så begynte det jo bare brø, det var i uke 18, nå er jeg i uke 20, nesten, og får ikke ha noen form for sex....... ikke moro akkurat!

Skrevet

Verden er urettferdig, jeg har nemlig ikke noe som helst forbud, men jeg har ikke lyst i det hele tatt..:P

Utstår rett og slett ikke tanken..

Skrevet

Om det er noen trøst er jeg 24+6 og har ikke hatt sex siden vi lagde tulla vår i januar. Har morkaken foran mormunnen og fått beskjed fra legen å ikke ha sex... Skjønner godt at du er frustert, men tenk så mye vi har å se frem til etter fødsel (når vi er fine der nede igjen)..

– Baby og masse sex!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...